woensdag, mei 10, 2006

BJORN BERGE

De snarenmachine Björn Berge speelde gisteren in De Cirque te Roeselare. Enkele jaren geleden was hij de revelatie op het Bluesfestival in Peer.
Deze goedgemutste Noor speelt solo maar klinkt als een full band. Terwijl zijn voet de ritmebox bedient, bespelen zijn vingers één van zijn drie gitaren met de snelheid van het licht, alsof de duivel op zijn hielen zit.
Blues klinkt als heavy metal, blues klinkt funky. Het zal deze innovator niet in dank afgenomen worden door de puristen, maar van mij mag hij blijven drammen, all the way ! De vonken sprongen tot voor mijn voeten.

"In Norway I'm famous for guitar playing, singing and my cigarette", grapte hij.
Wel Björn, in België mag je het volgende aan jouw lijstje toevoegen : je bent de enige vent die VIER dingen samen kan, drummen inclusief. Je vrouw kan er maar plezier van hebben !

Als je ooit de kans krijgt, moet je dit fenomeen absoluut live gaan bekijken.
Laat de Noorse trein over jou denderen. Vooral niet uitstappen.
Toch niet voordat hij Give it away van de Red Hot Chili Peppers op een onnavolgbare manier als toemaatje heeft gespeeld. Jawadde, zeg !

Beluister Berge gerust op zijn site http://www.bjorn-berge.com/

9 opmerkingen:

Anoniem zei

kenne enkel bjorn borg ,
zodus da van die muziekcrack valt weer al in duigen.

Anoniem zei

Plezier aan een man met een sigaret??? Behalve het feit dat hij 10 jaar vlugger sterft, ziet schrijfster dezes weinig plezier aan zo'n schoorsteen!

Anoniem zei

Els pieters, wat dacht u van een pijp...
Elsbabbel, ja 'k weet het dak iets gemist heb maar 'k zag het echt nie zitten.
't mienwerkerke

de bevers zei

zijn versie van "Give it away" van RHCP vond ik niet zo speciaal (misschien omdat ik niet echt een fan ben van de Peppers, ik vind het LA-janetten) maar "The ace of spades" van Motörhead was subliem alsook de knipoogjes naar Deep Purple & Metallica

DVLMN zei

heb net enkele sounds beluisterd op de site van de man. Ace of spades heb ik liever origineel, maar dat Walk Away soundclipje, 't laat me niet onberoerd.

De Cirque, bizar dat daar nog goie artiesten staan. Helaas kan ik me er niet van de indruk ontdoen dat er nogal een "air" hangt. Jammer. Of 't ligt (wederom) aan mij.

Anoniem zei

Ken ik niet... :(

Elsbabbel zei

@ anoniempje leert hier nog eens bij, meestal is het andersom qua muziek
@ pieters, kom uit uw kot, de ophokplicht is voorbij
@ mienwerkerke, je hebt inderdaad iets gemist
@ Peppers jeanetten ? Murke !
Jeanetten lopen niet met een sok over hun zizi. Jeanetten dragen witte sokken aan hun voeten
@ Duvel toch, gij zit daar ZEKER op de verkeerde momenten...als wij er niet zijn
@ Hallo VDB, blijven lezen, vent,
blijven lezen

Unknown zei

Looks like a blues/rock good time, eh???

Anoniem zei

Hallo I absolutely adore your site. You have beautiful graphics I have ever seen.
»