zaterdag, januari 23, 2010

Ik heb hem in huis


Meneer en mevrouw Bacil hebben hier al meer dan een week hun intrek genomen in ons huis en zijn nog niet direct van plan te verkassen. Een keel als schuurpapier, een kop vol taai kloddersnot en een lichaam dat niet echt mee wil. Wateroogjes en een neus van karton. Watten been. Op de koop toe heeft Thomas gisteren 5 keer gekotst. Ambiance ! Wie er echter 't hardst en 't langst van heeft is mijn lieve echtgenoot. Zijn neus raakt 's nachts zo fel verstopt dat ik al een paar keer overwogen heb om een loodgieter te bellen. Ik denk dat de leeuwen in Kenia zijn geronk tot daar kunnen horen. Vannacht heb ik hem dan ook uit bed -euh- gebonjourd.
De stakker is in de zetel gaan slapen.
En toch was ie vanmorgen niet kwaad, de schat. Bovendien heeft hij gekookt, en hoé !
In de tajine die hij helemaal vanuit Luik met de trein heeft meegezeuld als verrassing voor mij. En een stuk of 18 verschillende kruiden. Fingerlicking !
Zopas kwam hij even piepen wat ik aan 't uitvreten ben op de computer. Met een glaasje witte wijn. Al 2 keer bijgevuld door hem.
Ik heb hem dus in huis.
De ideale vent.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ziet er beter uit dan gisteren bij de Marokkaan...

LUC zei

TOTETREKKER !!!