zondag, januari 07, 2007

DOE HET MET FLAIR

"Ik heb enkele weken geleden de Flair gekocht", bekende de vriendin.
Ik keek haar aan. Grote vraagtekens in mijn ogen. Zij ? De Flair ? Zij, de sinologe, las de Flair ?
Net zo min als ik zou verwachten dat Rik Torfs zou bekennen thuis in een roze tutu rond te lopen of Martine Tanghe ten berde zou brengen dat ze het journaal zonder slip presenteert, verwachtte ik van haar dat ze dé Flair leest.
"Beken maar dat je er 3 gekocht hebt", zei haar echtgenoot.
De vraagtekens in mijn ogen veranderden in uitroeptekens.
"Tja", vervolgde de vriendin, "ik heb nog ferm veel moeite moeten doen om aan drie exemplaren, te geraken, ze waren overal uitverkocht".
"Beken nu ook maar dat er een minivibrator bijzat", grijnsde de echtgenoot.
Ik proestte het uit.
De vriendin bleef ijzig kalm. Werd niet rood. Bleef onverstoord.
"Maar kind toch," zei ik, "3 minivibrators. Wat scheelde er ? Waren er 2 rap stuk misschien of was je ze -euh- kwijtgeraakt, te wild geweest, te wulps ? Batterijen plat ??"
Ik lag in een deuk van het lachen. De vriendin bleef bloedserieus.
"Elsbabbel, gij verdorven geest, 't is niet wat ge denkt."
"Oh neen ? Haha ! Hahaha !"
"De vibrator heeft mij verlost van een vreselijk ongemak", vervolgde ze.
De tranen rolden over mijn wangen van 't lachen.
"Vertel op", zei ik, "gooi het eruit, ik ben één en al oor, verlos mij nu maar..."
"Ik had tandpijn, kind, vreselijke tandpijn die uitstraalde naar mijn sinussen. Ik heb er mijn wang mee gemasseerd. Deugd dat het deed ! Toen de batterij het begaf van de eerste minivibrator heb ik heel Gent afgezocht naar nog 2 exemplaren van de Flair. Ik MOEST en ZOU de rest van de oplage opkopen. Da's nog eens iets anders dan pijnstillers te moeten nemen, hé ?!"
Ik schuddebuikte, kreeg een lachkramp, de hik en staarde haar echtgenoot aan.
"Het is echt waar," zei hij, "mijn vrouw masseert haar tandpijn weg met een vibrator. Zal ik eens vertellen wat ze met onze elektrische tandenborstel uitvreet ?"

BERICHTJE AAN DE VRIENDIN
Sas, ik verwacht van jou een mailke met het Chinese teken voor vibrator.
Ik zal het maar al te graag posten op mijn blogje. No kidding !

27 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een heerlijk stukje! Vooral door Rik Torfs met zijn tutu en de sliploze Martine Tanghe ging ik gewoon gestrekt. Ik heb ervan genoten.

Anoniem zei

beste Elsbabbel,

deze maand gratis een paar tuinhandschoentjes bij de januari uitgave van "groene vingers"

groene groetjes Matanza,

ik houd U op de hoogte van andere akties.

Anoniem zei

Volgens een onderzoek zouden 8 op de 10 vrouwen er één in huis hebben.

Jaja de vibrator werd vroeger eerst gebruikt door dokters om bepaalde kwaaltjes weg te masseren. De vrouwtjes zijn er pas later achter gekomen dat ze dit voor iets aangenamers konden gebruiken.

't mienwerkerke

Anoniem zei

@ elsbabbel:
Ben jij zeker dat jouw vriendin geen probleem had aan haar wijsheidstanden?
Voorzover mij bekend kon de door Flair uitgedeelde mini-vibrator enkel maar gebruikt worden in combinatie met een elektrische tandenborstel. Flair deelde immers een "Celebrator" uit: een flexibel, roze gekleurd opzetstukje dat de trillingen/bewegingen van de tandenborstel doorgeeft. Zelf bevat het dus geen batterijen...
Als jouw vriendin dus 3 exemplaren heeft gezocht wil dat, volgens mij, iets heel anders zeggen. Of misschien heeft ze al een cadeautje voor jou klaar...liggen?

Anoniem zei

Al gevonden wat je met de tuinhandschoentjes kunt doen ? Graag uw advies. Bukkie

Anoniem zei

En wie weet waar ze stofzuiger voor gebruikt...

Anoniem zei

schitterend verhaal!

Anoniem zei

heb dat nog al horen vertellen dat het helpt bij tandpijn
zal dan blijkbaar toch waar zijn
prettig weekend Elsbabbel
groetjes
Borriquito
http://borriquito.skynetblogs.be

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
pierre du coin zei

Die lange spam is wel de beste die ik ooit al gezien heb ;-).
In het Italiaans klinkt het precies toch wat minder plat dan in het Engels.
ps. dat komt ervan hé, als je over vibrators blogt, krijg je meteen vuile spam over de vloer..

Unknown zei

Stopped in to say hello. Hope you're well and rockin' in the free world. Big hugs G-Friend!

Unknown zei

Hé Elsbabbel, ben je met vakantie of hou je blogstaking? ;-)
groetjes

DVLMN zei

je stilte duurde onderhand wel lang genoeg hoor!
Hallo

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

schitterend verhaal:))

Anoniem zei

Els,

Toch bewijs meegebracht uit Wibrin, check maar bij stressie Jessie of Luc de pompier hun blog, het bewijs dat wij er waren bij Geert in wibrin staat vast gelegd op foto.

Greetz Den Patten.

Anoniem zei

Elsslappél..

pierre du coin zei

Els babbelt nu wel erg stil ;-)

Anoniem zei

Els,
was/is het jouw bedoeling om er na 1 jaar bloggen definitief mee te stoppen? Al meer dan 2 maanden heb je niets nieuws meer gepost.

Wat is er aan de hand in Roeselare?
Niet alleen jouw blog staat stil, ook die van "els pieters" lijkt helemaal verdwenen...

Anoniem zei

@jan : roeselaarseburgerking.blogspot.com

tt

Anoniem zei

@ tt (& ook elsbabbel)
Ik ben het spreekwoordelijke noorden kwijt.
Bijna anderhalf jaar lang liet ik me (quasi) dagelijks (ver)leiden door de belevenissen van een vlaams wicht, zoals ze zichzelf ooit eens omschreef. Het werd voor mij persoonlijk ook een een vorm van katharsis.
Het kon ook moeilijk anders: als man geconfronteerd worden met een vrouw die op meerdere vlakken haar mannetje staat, niet vies is om zich open en bloot op te stellen, cultureel zeer sterk is aangelegd, er een bourgondische levensstijl opnahoudt en bovenal enorm gevat, met veel zin voor humor en dubbele bodems en met respect voor correct taalgebruik, haar gedachten onder woorden bracht...
Ik hoefde maar één enkele logtekst van haar te lezen of ik was (en ben dat nog steeds) compleet verkocht.

Ik hoop dat jullie als medelezers me het niet dan ook niet kwalijknemen als ik poogde de identiteit van "schrijfster dezes" te achterhalen. Temeer nadat ik mocht vernemen dat zij ernstig ziek was; het warme hart dat ik haar toebedeelde wou meer dan ooit geconcretiseerd worden. Al was het maar onder de vorm van troost en steun...
Mijn ontreddering vergrootte de voorbije weken nadat "els pieters" niet meer reageerde op mailberichten en nadat zelfs haar weblog totaal wegviel.

Als ik nu kom te lezen wat er op de roeselaarseburgerking.blogspot.com is vermeld, weet ik het helemaal niet meer. Kan/wil iemand me aub helpen? Reageren mag steeds op jvanwinckel'ad'gmail.com

Anoniem zei

@jan

beste jan,
ik deel de taal van je hart...
zonder evenwel de rede uit het oog te verliezen : het comment ivm het rouwregister is van mijn hand en doelt slechts op het virtuele heengaan van de virtuele els.
Er is dus nog hoop, temeer de weblol op blogspot (els pieters én burgerking) blijkbaar nog niét ten einde is !
Na de dood, ...

Anoniem zei

@ tt
jouw hand had ik (h)erkend, waarvoor dank.
Het mysterie blijft echter bestaan en voortduren. En al heb je mooi verwijzen naar blogspot, ons rest er alleen nog maar de mogelijkheid te reageren om het vuur en de gedachte levend te houden.

Misschien moeten we zelf maar een log opstarten ter nagedachtenis. Ik heb alle Pieters' logs verzameld, hetgeen toch al een begin is.

Heb jij trouwens mijn eerdere puzzle aan jou opgelost?

Anoniem zei

@jan

puzzel ?

@els babbel

'k heb het gevoel dat ik met anderen aan het stoeien ben in jouw zandbak.
je schopt er ons maar uit wanneer het stoort

Anoniem zei

@ tt:
je weet wel dat kleine gedicht waarin ik je vroeg me op te bellen. De eerste letter van elke regel verwees naar een cijfer van het telefoonnr. waarop je mij kon bereiken.
Jijzelf reageerde toen met de melding dat je ooit eens naar Will Tura had opgebeld en dat je een zekere Tuur Blanckaert aan de lijn had.

Anoniem zei

het blijft hier jammer genoeg stil bij Elsbabbel
groetjes
Borriquito

http://borriquito.skynetblogs.be

Anoniem zei

het blijft hier jammer genoeg nog steeds stil
groetjes
Borriquito

http://borriquito.skynetblogs.be