woensdag, maart 31, 2010

Eierkesroof


Recent kocht ik kleine in alumium verpakte paaseitjes. Ik vind vooral de verpakking heel leuk : ze lijken op felgekleurde chinese kimonootjes van metaalgroen, keizersblauw, fuchsiaroze, paasleleigeel...Heel decoratief in een glazen vaas.
De melkchocolade geniet mijn absolute voorkeur. Al is het vaak een verrassing wat hun inhoud is : het kan net zo goed een suikerbrij zijn die uiteenspat in 100 smaken en zich zo bitterzoet een weg baant door het labyrint van mijn zintuigen.
Als ik 's avonds na mijn werk thuis kom en in de pot naar zo'n caloriebommetje graai, blijft er welgeteld nog ééntje over. De rest van mijn manege heeft het volledige kleurenpalet eieren al deskundig naar binnengewerkt. De sporen van verfrommelde kimonootjes kan ik volgen tot in de kamer van de roofdieren : 2 heftig onschuldig pleitende zonen met nog niet weggeveegde chocoladesporen rond hun altijd hongerige monden. En ze weten natuurlijk weer van niets !

3 opmerkingen:

LUC zei

Dat komt me bekend voor! Ollie is ook altijd de pineut !

Suske. zei

misschien ze allemaal eens met een grote pot eitjes achterlaten in het enge bos.

Anoniem zei

Eens er eentje op is, volgt automatisch de rest van de pot...Verslavend !!!