zondag, september 10, 2006

THEEKONT

Ik moet iets bekennen.
Ik ben eigenlijk een 'theekont'.
Neen, een kopje koffie zal ik niet afslaan maar eigenlijk prefereer ik thee. Eén caffeïneshot in de ochtend is genoeg. Eén. Als ik twee kopjes koffie drink, hang ik vervolgens boven de pot en vliegt de helft er sowieso weer uit. Mijn maag is absoluut niet gelukkig met het zwarte vocht, al noemen ze het wel eens 'het zwarte goud'.

Ik zal het nooit zo ver drijven als de Nederlanders of Britten. Daar drinken ze sloten thee tot ze er onnozel van worden of in wandelende theezakken veranderen.
Het geheim van thee zit in het ritueel. Niet snel het theezakje laten zinken in het hete water om het vervolgens in de asbak te ploffen. Neen. Thee drink je langzaam, thee tikt de tijd weg in antieke kopjes. Thee moet 'trekken', thee maakt geduldig.

Wie het gewoon is om overgestresseerd koffie te slurpen, moet het maar eens proberen.
Er bestaan honderden geurige theesoorten : zoethout, kokos, jasmijn, ananas....ik denk niet dat er ook maar één vrucht bestaat die nog nooit in thee verwerkt werd.
Ze mogen er wat mij betreft gerust nog wat meer uitvinden : eentje van gummieberen misschien ?

7 opmerkingen:

Anoniem zei

mmmmm kokosthee

lijkt me ideaal om in je hangmat tussen twee palmbomen leeg te slurpen...

op en top vakantiegevoel!

praktisch vraagje: waar haal je kokosthee?

Elsbabbel zei

Anoniempje, bij Dille en Kamille !

Anoniem zei

Dag Elsbabbel,

Ik lees dagelijks je weblog en groot was mijn verbazing toen ik zag dat je reclame maakt voor onze zaak "Dille en Kamille".

Ik ben je erkentelijk en er ligt dan ook een geschenkje te wachten op jou in onze winkel. Vraag naar Patricia

Groetjes en veel succes verder met je blog

Patricia
Dille en Kamille

p.s. thee van gummiberen bestaat dit echt ? Anders moet ik dit zeker in ons assortiment opnemen

Anoniem zei

Thee van zwart goud...en die smaakt naar steenkool.

Anoniem zei

MATANZA drinkt liever bier, hij heeft teveel problemen met de t's

Anoniem zei

ik hou het toch maar op mijn kopje koffie :-)
ieder zijn gedacht hé Elsbabbel
groetjes
Borriquito
http://borriquito.skynetblogs.be

DVLMN zei

Haha, Elsbabbel doet aan productplacement :) en kan zo overal pakjes ophalen ;-p
Beste lezers van deze blog, zet u schrap... SPECIALIZED, Reebok, Peugeot, TheNorthFace, Duvel... kan ik nu ook overal m'n pakjes afhalen? :)
SAINT-GEORGES, AS ADVENTURE, HAMBURGERSHOP ANDRé ...