zondag, november 11, 2007

DE AUTODOKTER


De groene uitnodigingskaart van de autokeuring, ik haat ze. Met de wetenschap echter dat er toch geen ontsnappen aan is en dat ik echt wel de enige niet ben, tufte ik met mijn ouwe karretje vorige week toch maar richting inspectie.
"Eventjes in zijn keel kijken," zei de inspecteur, "doe de motorkap eens open, madammeke." "Hm, perfecte tandhygiëne," grapte hij.
Het oliepeil checkend vervolgde de autodokter : "Normale bloeddruk, prima !"
"Nog geen cataract op de koplampen. Mooi gerimpelde banden voor de leeftijd."
"Normale darmperilstatiek, geen flatus," knipoogde hij de uitlaatgassen checkend. Zolang hij met zijn moersleutel maar aan mij niet begon te prutsen.
Mijn karretje ging de lucht in. "Goede ophanging, mevrouw, nog geen vijs los."
"Bij u of bij mijn bolide ?," schaterde ik.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

ik ken het antwoord

Suske. zei

In feite moet je zelfs niet meer raden hé?

Anoniem zei

Ik kom je alvast een fijn weekend wensen.

Anoniem zei

en kon haar dan dan wel nog mee lachen :-)
groetjes
Borriquito
http://borriquito.skynetblogs.be

Unknown zei

Een mens die probeert wat humor te brengen tijdens zijn werk: dat is toch sympathiek? Of had je liever zo'n droge ambtenaar gehad?

Anoniem zei

Ha die Els! terug van weg geweest! leuk je weer te bloggen!

Anoniem zei

Waar is de tijd dat ze ginder letterlijk gaatjes in m'n autootje duwden... (en een flinke deuk in m'n rekening) Dinsdaglief