donderdag, juni 11, 2009

Examentijd (2)



Charlotte was gisteren biologie aan ’t blokken.
“De biologie dit jaar was bère-interessant, mama, ’t gaat over DNA”. Vervolgens vlogen nucleotiden, helixen en waterstofbruggen rond mijn oren. Ze ratelde nog door over de evolutieleer, creationisme en de Big Bang. Over geologie en tektonische platen.

Ondertussen zat Thomas met een taalprobleem.
“F*ck ! Is het nu dineetje of dinertje ?”, vroeg hij.
“Ik denk dinertje, Toto, wat staat er in jouw cursus ?”
“Dinertje, “ antwoordt hij, “maar in mijn schrift staat dineetje, het stond zo op het bord !”

Lowie had het dan weer over de ‘inter…euh….interso….euh….intersociale examens’. Ik kijk al uit wat hij van die interdiocesane proeven terecht zal brengen.

En ja, inmiddels belde ook my husband eens naar huis. Of alles kits was, en zo. En dat zijn koffer vol bieren zat waar hij nog nooit van had gehoord. Allemaal voor in onze wijnkelder die nu een bierkelder zou worden. Hij klonk als een professor in de zythologie. Juist wat ik nodig heb in deze stressy tijden.

5 opmerkingen:

veerle zei

Stressy tijden ten huize 'elsbabbel', maar het levert wel een leuke blogpost op.

Veel succes nog voor de studenten en hun mama.

LUC zei

Zet er een klaar voor Ollie !

Tricky zei

blij dat ik daar tenminste vanaf ben... maar met een moeder als jij moet dat allemaal nog meevallen denk ik zo?!
succes voor de blokkers én de mama!

Suske. zei

veer succes voor de kids.

Mildeco zei

Zwijg me van examens , mijn bijnaam is niet voor niets Joe the plumber.