woensdag, april 14, 2010

Jezus


Het is al een paar ochtenden dat ik op mijn werk arriveer en een man aan de ingang van het ziekenhuis rustig zijn sigaretje staat te roken.
Ik zweer het : hij lijkt sprekend op Jezus. Enfin, toch op de afbeelding die ik vroeger in de nonnenschool kreeg binnengelepeld.
Mager, lang haar, baard, blik op oneindig...
Daar staat ie weer, dacht ik vanmorgen.
Met een monkellachje kwam ik binnen. Mijn collega vroeg onderzoekend :
"Wow, van waar komt dat geheimzinnig lachje ?"
Ik antwoordde haar : "Ik heb vandaag iets bijgeleerd. Jezus draagt tegenwoordig een zwarte lederen broek !"

2 opmerkingen:

de bevers zei

een zwarte leren broek dan heeft Jezus leren pijpen :-) een mirakel :-)

V. zei

Als zelfs Jezus met zijn tijd mee evolueert dan kan hopelijk de kerk niet lang meer achterblijven...