vrijdag, februari 03, 2006

WAARSCHUWING

Ik kreeg een tip dat er een internetsite bestaat waar je zo maar, zonder enige beveiliging, de paspoortgegevens van andere mensen kunt inzien.
Het betreft een Nederlandse site waar de gegevens van alle paspoorten van EU-inwoners voor iedereen beschikbaar zijn.
Elsbabbel heeft dit uitgetest en tot haar stomme verbazing vond ze al haar persoonlijke gegevens zo maar op het net. Gewoon even zoeken, simple as hell.
Het is toch maar weer eens een waarschuwing dat internet gevaarlijk kan zijn.

Het webadres is: http://www.scrolllock.nl/passport/

4 opmerkingen:

de bevers zei

Ik heb het ook uitgetest en dit is inderdaad gevaarlijk. Iedereen die dit wil, kan de gegevens kopiëren en gebruiken voor een eigen vervalst paspoort.

Alles klopt bij Murke, tot zelfs de pasfoto toe !

Scary

Anoniem zei

Ge ziet wat ze allemaal weten van ons hé. Daarom heb ik eens verschillende namen uitgetest en ja
murke, je pasfoto klopt.

't mienwerkerke

Anoniem zei

't Is wel de eerste keer dat ik zie dat mijn "given name" Monkey Hugo Rebry is !

Anoniem zei

Wat kan een pasfoto er op zondagmorgen 'monkey' uitzien. Gelijkt op 't mienwerkerke z'n spiegelbeeld op zondagmorgen. Dinsdaglief