dinsdag, mei 12, 2009

Feestweekend


feestbeesten Tibo en Lowie

Ben weer een beetje in de plooi. Het dagje verlof heeft me gisteren ferm deugd gedaan na een heerlijk bourgondisch weekend : zaterdag dubbel communiefeest Lowie en neefje Tibo, en zondag familiefeest Devos. Gisteren zat ik bijgevolg met een 'foie gras'.

Het meest memorabele moment was toen Lowie met de hele groep vormelingen de kerk binnenkwam, zag ik dat hij zijn hemd helemaal opengedaan had en de slippen uit zijn short hingen. Zijn hemd ging bovendien ook bijna van zijn schouders. De rebel was dus niet akkoord gegaan met onze vestimentaire aanwijzingen. Ik viel enerzijds haast van mijn stoel, maar anderzijds moest ik ook hard lachen met Lowie die meer op een boer dan op een communicant leek. Ook de ouders rondom ons vonden dit eigenlijk wel vermakelijk.

Zondag familiefeest onder een stralende zon. Vijfenzeventig Devoskes samen, een héél vossenhol, verzamelde vanuit alle hoeken uit Belgenland. Mijn schoonvader stal de show door met zijn rolstoel bijna in de vijver te sukkelen. Maar de quote van de dag kwam van een naar Limburg uitgeweken neef : "Jawadde, Frank, ik dacht gij ooit ging trouwen met een klein madammeke met platte kop waar ge uw pint op kon zetten !"




Elsbabbel en haar springkids

2 opmerkingen:

LUC zei

Gisteren ook een foie gras gehad na moederdag ! Moest wel " aanwezig" zijn op werk.

Tricky zei

haha, kan me voorstellen dat een neefje van jou zich zo gedraagt in de mis... hilarisch! het hoeft niet altijd serieus te zijn hé!
oh ja, ook jij mag vandaag in de bloemetjes gezet worden hé, als verpleegkundige, proficiat!
tricky