maandag, mei 04, 2009

In tomatenverwachting

Eigenlijk vind ik het wel leuk te wroeten en te rommelen in de aarde. Zo kreeg ik van mijn ma zaadjes van kersttomaatjes en nu zijn we in tomatenverwachting.

Gisteren heb ik de dappere scheuten verpot, mijn handen roken naar tomaat en aarde en I love it. Ik heb ook de tuin nog wat ingekleurd met zomerbloeiers. Die hangen in rieten manden, hoog boven het wollige gevaar dat konijn genoemd wordt.

Bovendien heb ik nog een oude kleine varkenstrog van het stort gered. Deze moet dienen als vogelbad en heb ik opgevrolijkt met enkele waterplantjes.

Ik ga me nog wat kruiden aanschaffen. De eerste zomerslaatjes zullen hier smaken !

6 opmerkingen:

LUC zei

lava krijgt ge van Ollie

Elsbabbel zei

@mercie, Ollie !

Anoniem zei

Zijn dit tomaten om in de kerstboom te hangen?
...Bloem

de bevers zei

altijd blij om te vernemen dat mijn vrouwtje nog eens zal
koken :-)

Anoniem zei

Ben toevallig ook kersttomaten voor 't eerst aan 't kweken... benieuwd of het wat gaat worden.

Suske. zei

Behalve onkruid groeit hier alleen rabarber. Ik beloof mijzelf al jaren om eens iets in de tuin te kweken. Ooit, als ik met pensioen ben bla bla bla enz.