dinsdag, juni 26, 2007

ACHILLES, WEES MIJN PEES GENADIG



Het is allemaal begonnen met het boekje LOOP! van Mieke Boeckx dat hier al weken rondslingert.
Het is ook allemaal begonnen met de impact van de gevolgen dat dat boekje op mijn huisgenoot heeft : ik vrees dat, als hij mijn hoofd dezer dagen met zijn stevige bilspieren in een wurggreep neemt, dat dan zou aanvoelen als een beukenootje tussen een notenkraker.
Ik heb dus besloten daar dringend iets aan te doen. Het is gewoon een kwestie van toch minstens het musculair evenwicht in ons huishouden een beetje in balans te houden.

Gezien ik enkel de bezitster was van een paar 20 jaar oude sportschoenen die tot nu toe nog voor niets dienden behalve stof opvangen in de kelder, heb ik eerst een aanslag op mijn portemonnee gepleegd. Bij Decathlon schafte ik mij een complete loopuitrusting aan onder het goedkeurend oog van mijn huisgenoot : blitse turbosloefen, een strak zittende zwarte loopbroek en zweetafdrijvende T-shirts.


Nu voel ik mij als Kim Gevaert.
Wat doet Kim ?
Altijd lachen.
Dat is dus geen probleem
Wat heeft Kim ?
Donker haar.
Ook geen probleem.
Wat doet Kim nog ?
Lopen.
Wel, we werken eraan. Die 5 km zit er echt wel aan te komen. Tot mijn eigen verbazing.

Ik heb inmiddels ook mijn eigen anatomie ontdekt en kan feilloos mijn musculus biceps femoris, musculus gracilis of musculus tibialis anterior aanwijzen. Ik heb ze herondekt door de onvermijdelijke ochtenlijke stijfheid. Ik zal mijn trainingsuren dan ook maar niet bekend maken, voorlopig is het geen zicht. Ik lijk meer op een overjaarse uitgezakte licht astmatische Engelse bulldog. Pas wanneer het een beetje begint te lijken op het gezweef van een Afghaanse windhond mogen jullie eens komen piepen. Het zal er echt wel eens van komen want mijn huisgenoot-trainer legt er nogal de zweep op. Een dikke knuffel is geen optie voor hem. "Lopen, zult ge ! No mercy".

Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak is een wat aanslepende stramheid van mijn rechter achillespees. Achilles, wees mijn pees ajeblieft genadig !
Duvelman, heb jij een tip ?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

@ els(babbel),

[hopelijk vergeef je mijn indiscretie...]

je spreekt van "huisgenoot", een nieuw woord in je blogwoordenschat.
heb ik het verkeerd voor dat dit ook één van de redenen is/was van de voorbije stilte & drukte?

ik ben in alle geval heel erg blij je opnieuw te mogen lezen en hoop dat je nu goed in je vel mag zitten.
rest er mij dan enkel nog te wachten op de terugkeer van "someone els(e)"...

Elsbabbel zei

Jan,

Bedankt om uw bezorgdheid maar het antwoord is 'neen'.
Had het gewoon véél te druk.
Waar la Pieters dezer dagen uithangt of wat ze uithengelt : no idea.
Ook ik mis haar.
Oh ja, en dat vel, daar wordt stevig aan gewerkt.