vrijdag, juni 29, 2007

SCHOOL'S OUT



Bye bye school, welcome chaos !
Mijn drie koters beginnen aan een welverdiende vakantie want ze hebben van mij een fiere mama-kip gemaakt.
Gisteren zaten we bij de klastitularis van Thomas.
Hij keek ons met gepaste ernst aan, wat niet meeviel toen ik het mooie cijfer zag en een glimlach voelde kriebelen.
"Waw ! Ik heb eens gewerkt !", grapte Thomas zichzelf verradend.
Waar had ik dat vroeger nog gehoord ?
Een uurtje later zaten we bij de juf van Lowie.
"Ik ben heel tevreden," zei ze.
" 't Is een deugniet, maar een lieve deugniet," ging ze verder.
Duidelijk de zoon van zijn moeder.
De week ervoor had een lichte paniek me nog bekropen toen ik zijn spreuken en zegswijzen had opgevraagd.
"Het mooiste moment van de dag, Lowie ?"
"Het origineelste punt van de dag," zei hij doodernstig. Voor mij was dat dan ook het orgelpunt van die dag.
"Een toegeving doen, Lowie ?"
"Bloed bij water doen, mams," verklaarde hij met uitgestreken gezicht.
Als moeder moet je toch wel veel water bij de wijn doen....

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Gedurende de komende twee maanden zul je wat vaker 'bloed bij het water' moeten doen, vrees ik. ;-)
Hopelijk breekt de zon eens voor langere tijd door; dan kan je kroost naar buiten! Succes.

By the way: ik heb je aan mijn blogroll toegevoegd. Een goed schrijvende streekgenoot: daar kan ik niet aan weerstaan. ;-)

Anoniem zei

Laat ze maar genieten van de vakantie!

pierre du coin zei

ze hebben hun vakantie dubbel en dik verdiend zo te horen. Ik MOEST indertijd altijd van mijn moeder vakantiewerkblaadjes maken. IEdere dag zo'n werkblad. Bwèkes.