maandag, juni 25, 2007

DE BATJES VOLGENS MIJN JONGSTE ZOON

"Hmmm, oliebollen !"
"We hebben juist gegeten, Lowie."
"Ik ruik wafels."
"Ja Lowie, gewoon doorlopen, jongen."
"Oh, moesie, een snoepkraam."
"De kast zit thuis vol, Lowie."
"Kijk ! Een reuzenshoarmapan !"
"Hier blijven, Lowie."
"Wéér een snoepkraam."
"Wat heb ik je gezegd ?"
"Een lekkere braadworst, mams !"
"Niks van, Wiebel, en ook geen frietjes of hamburger."
"Ijsje ?"
"In jouw zoete dromen, vent."
"Oooh, moesie, geef me een nekslag, daar staat wééral een snoepkraam !"
"Njet."
"Wat moet ik dan doen ?"
"Uw neusgaten toestoppen en uw ogen dichtdoen, schatje."
Wetende dat mijn rakker mij de vorige dagen al 1 magnumijs en 1 gigantische zak snoep had afgepingeld, voelde ik mij echt geen slechte moeder.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

... en wat had de mama al allemaal naar binnen gewerkt?

Elsbabbel zei

Lemmy,

vast : niks
vloeibaar : te veel

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
pierre du coin zei

Dochterlief (in september wordt ze drie) probeert haar pa ook rond haar vinger te draaien: mag ik een snoepje papa, alstublieft, alstublieft, *houdt hoofd schuin* omdat ik het zo lief vraag...

Allé, eentje dan.
En voor papa ook eentje, zei ze toen met een glimlach.