maandag, februari 22, 2010

Afko's



Ik begrijp geen fluit van het MSN-taaltje dat door de jeugd wordt gebruikt. FCK !
N.a.v. de door hen gebruikte taalkronkels die ik d.m.v. mijn p.c. op internet heb gevonden, durf ik te stellen dat we geen cm vooruit komen als we een OD aan afko’s gaan hanteren. O.a. sms-taal is hier een schoon vb. van. A.d.h.v. diverse lijsten kan ik gelukkig nog achterhalen wat het e.e.a. betekent maar betr. div. andere woorden kan i.h.a. en m.a.w. worden gesteld dat bijz. afko’s als MER en LLL bijna niemand kent, uitz. daar gelaten. I.p.v. een halt te roepen aan deze afkortingswoordenplaag rukken nwe. uitdrukkingen op die o.a. d.m.v. jongerencultuur e.d. en m.m.v. om niet te zeggen i.s.m. de media zich nestelen als hardnekkige virussen en resulteren in een onbegrijpelijke taal. M.i. is dit een vb. van de verloedering van de taal.

Ik wou dit asap eens kwijt.

m.v.g. en knuf,
elsbabbel

3 opmerkingen:

Anoniem zei

cm betekent dat c(s)odemieter???

LUC zei

Het probleem is dan dat ze op school ook zo'n taaltje op de pc typen , en dan ... Ook mijn dochter onleesbaar!

the meek shall inherit the earth zei

ier iedere dag hetzelfde kan ik u soms beffen ,
jaja
bellen , emailen of faxen , aja wa dacht je wel