woensdag, februari 03, 2010

Geert blijf bij uw leest


Al 1 item afgewerkt van mijn to do lijstje vorige blog : opruimen.
En 't is al weer om zeep.
De schuldige : de Knack van deze week.
Er glipte een flyer uit waarop ik lees : Musical Chicago met Geert Hoste in de hoofdrol. Geert Hoste wordt de Vlaamse Richard Gere.
Ik werd onmiddellijk onpasselijk.
Waar halen ze het ??
Klinkt voor mij net als :
Rik Tofs wordt de nieuwe Mister Universe
of Urbanus wordt het nieuwe nieuwsanker van de VRT
of Margriet Hermans wordt prima ballerina
of Lambiorix wordt de nieuwe gynaecoloog van het H.Hartziekenhuis.
Kijk, ik heb het nooit gehad voor Hoste. Zijn nieuwjaarsdinges heb ik nog nooit uitgekeken. Hij tapt altijd van dezelfde koningshuizenkraantjes en fait divers niemendalletjes. Als zijn acteerprestaties zullen gelijken op het wat zenuwachtig heen- en weergeloop zoals in zijn conférences, is dat wel serieuze kaakslag voor de échte musicalsterren. Ik kreeg er helemaal mijn buik van vol toen ik zijn kop zag op de levensgrote reclameborden voor een ziekenbond.
En nu hij de nieuwe Richard Gere van Vlaanderen genoemd wordt, breekt mijn klomp helemaal. Hij lijkt ook in geen enkel opzicht op Richard Gere.
Of zie ik iets over het hoofd ?
Heb ik geen fantasie genoeg ?
Het ergst van al zit die flyer bij de Knack, dat bij mijn weten toch tot de betere magazines mag gerekend worden.
Van sommige dingen blijf je beter af.
Net zoals Hugo en Nicole van de Pastorale moesten blijven.
En net zoals boerenpaard Natalia en Gabriel Rios met hun poten van Hallelujah moesten blijven. Al is het voor het goede doel.
Chicago moet je gaan bekijken in het echte Broadway. Punt uit.
En nu ga ik vlug die flyer gaan opzuigen met de stofzuiger. Full force !!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

OESJE, toen ik de titel las dacht ik al dat 't tegen mij was...
idd ik ben ook geen Hoste fan ...

Suske. zei

ik ook niet. Urbanus als de nieuwe paus of aar(t)sbisschop zie ik wel zitten.

LUC zei

Ollie ook niet !

veerle zei

Ik had dezelfde gedachte toen ik de reclame voor 'Chicago' zag, maar ik had die ook bij Sandrine en Gene Thomas die meespelen in 'De klokkenluider van de Notre Dame'.

Tricky zei

ben sowieso al geen hoste-fan, maar dit slaat toch wel alles...
kan me je walging goed voorstellen, en zeker dat die flyer uit de knack viel...
sterkte zou ik zeggen, maar da's er dan mss weer een beetje over zeker?!