dinsdag, november 14, 2006

FAN VAN OXFAM




Fotografe Lieve Blancquaert heeft een lens van goede wil.
Haar vroegere spraakmakende foto's voor campagnes van Oxfam vielen mij al op :

- Jean-Luc Dehaene bekijkt de wereld vanuit een Chileens wijnvat en prijst eerlijke wijn aan om coq-au-vin mee te maken
- Pol Goossens en Jef De Smedt smeren elkaar onder de douche in met grensverleggende zeep
- Weervrouw Sabine Hagedoren knelt zichzelf in een badpak en plooit zich vervolgens in een koelkast, een frisse cocktail in de hand.
- En wie lag weer in dat bad met chocolade ?

Lieve Blancquaert kreeg het ook dit keer weer gedaan en het resultaat vind ik opnieuw ronduit schitterend :
- Guy Verhofstad ging plat tussen de druiven
- Geena Lisa maakt in nonnenhabijt reclame voor olijfolie 'Extra vierge'
- Steve Stevaert laat zich insmeren met chocolade
- Elio Di Rupo gaat te water met Flairtrade bruisballen
- Dina'Oxfam Fatale' Tersago poseert naakt tussen de snoepjes
- Guy Mortier jongleert met brandende flessen

Heel sterke beelden en een grote pluim voor Blancquaert.
Die mag ze uiteraard steken waar ze het zelf wil.
Dàt zou nogal een foto zijn !

6 opmerkingen:

Maxentia de Beauvais zei

Ik had ze nog niet gezien maar vind ze ook prachtig!

Muggenbeet zei

ik vind ze ook heel mooi; als fotoliefhebber maar natuurlijk ook als (oxfam)wereldwinkel-vrijwilliger.

pierre du coin zei

ps. els proficiat met de nominatie bij de top100 van de blogs hé!

Anoniem zei

ik zag de reportage op de rode loper op één ;-) hilarisch die guy tussen de druiven ;-) hopelijk had zijn paarse hemd geen vlekken

persoonlijk vind ik die van dina tersago ongelofelijk goed en sexy ;-)

Anoniem zei

inderdaad jammer dat die laatste foto niet gemaakt is...

Anoniem zei

Nu had Oxfam eens moeten durven een moslima op die poster te zetten die haar rok optilt, zoals de non hier. Ge zoudt wat meemaken...