vrijdag, november 17, 2006

KOM DAT ZIEN

Het is in mijn vriendenkring ondertussen de traditie geworden dat wie 40 wordt, dit onmogelijk onopgemerkt voorbij kan laten gaan. Kaap 40 gaat steevast gepaard met enkele ludieke opdrachten waar het slachtoffer in kwestie natuurlijk niet echt tuk op is.

Elsbabbel is er destijds ook niet aan kunnen ontstnappen, alle vluchtplannen en onderduikadressen ten spijts.
Zo moest ik mijn blanco strafregister op het spel zetten door mij te laten oppakken door de politie, een Roeselaarse cafébaas tongzoenen, meedoen met de dag van het zwerfvuil, bewijzen dat ik er nog steeds onweerstaanbaar sexy uitzag, een tattoo laten zetten, een driegangenmenu koken voor de notoire leden van The Naughy 40-club en postvatten achter een raam op de baan Deinze-Gent.
7 Opdrachten kreeg ik dus en ondergetekende mocht er 2 weigeren.
Maar de evil woman in mij ging voor alle 7. Het werd een hilarische week met heel wat geoefen in toneelkussen en fotoshop. Ik beleefde de tijd van mijn leven en kan niet wachten tot ik 80 wordt, de opdrachten nog straffer zullen zijn en ik eindelijk kan gaan voor die piercing !

Nu is het de beurt aan mijn hartsvriendin : Dinsdaglief.
Zij kreeg als eerste opdracht een stripverhaal te maken met als titel 'Het was weer heet in het reisbureau'. Elsbabbel gaat af en toe eens de temperatuur opmeten in het reisbureau waar ze werkt en het mag gezegd : zelfs tijdens deze herfstperiode draait de airco er overuurtjes.
Dinsdaglief moet ook ons stamcafeetje omtoveren tot een echte rockkroeg en er 1 dag opdienen als sexy rockmeid. Zij moet een motoclub optrommelen op er haar blijde intrede te doen.
Het drieluik van opdrachten wordt afgesloten met haar favoriete hobby : strijken.

Elsbabbel nodigt dan ook iedereen uit om morgen 18.11.2006 tussen 13 en 15 uur met zijn uitpuilende mand strijk af te zakken naar de Grote Markt te Roeselare, waar Dinsdaglief zich met veel liefde zal storten op uw uiterst gekreukt wasgoed. Zij zal weer orde scheppen in uw sokkenpuzzel, uw onderbroeken plooien en uw gordijen stomen. Terwijl u wacht, zal ze u bovendien verwennen met een jeneverke en haar mooiste glimlach. Profiteer ervan, wij verwachten u in groten getale ! Man bijt Hond werd reeds verwittigd en de Sint ook. Deze laatste profiteert er dan ook van om zijn tabbaard door Dinsdaglief onder handen te laten nemen. Zwarte Piet heeft beloofd een loederig oogje in het zeiltje te houden want met sinteman weet je maar nooit...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

lekker wild zijn ze daar ten westen van Limburg...

Anoniem zei

Met Mac op m'n plank ben ik niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen. Dinsdaglief

Elsbabbel zei

@Heidi : ja 't is hier the wild wild west
@dinsdaglief : het Rode Kruis is al verwittigd, Pittem ook