dinsdag, april 11, 2006

1981

Wat deed Elsbabbel in 1981 ?
25 Jaar geleden zat ze nog op de schoolbanken en bleef in de studie tot 18u30.
In plaats van fysica, wiskunde of economie te leren, schreef ze puberiaanse gedichten. Elsbabbel vond er vandaag enkele terug in haar archieven.
Zelfs de kladpapiertjes waarop deze schrijfsels ontstonden vond ze terug.
Zéééér grappig !






Hier was ik duidelijk fysica aan 't leren, maar de aandacht verslapte al vlug. Vervolgens ging ik over tot het tekenen van vermoedelijk de studiemeesteres en, jawel, daarna de geboorte van een gedicht.
Gedateerd 21 oktober 1981

Nee,
je hebt me nooit
gekend
je schaatste enkel op mijn ogen
de regenboog erachter was te ver
tussen grijze sintels
pel ik mijn gedachten
en vind eindelijk
de kern


En wat was de buit op het einde van 't schooljaar ?
Een buis voor fysica én 2 eerste prijzen in kinderpoëziewedstrijden.
Tja, lettertjes hebben me altijd meer geboeid dan formules...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Haalde je hoge scores voor tekenen?

de LR

de bevers zei

Zeer vreemd !

Alle mannen die je tekent, vertonen sterke gelijkenissen met apen o.a. grote lippen, vorm gezicht... Hoe zouden we dit psychologisch kunnen verklaren ?

Elsbabbel zei

haha !
de uitleg is zeer simpel
ik kon gewoon geen normale lippen tekenen wegens totaal GEEN tekentalent !

Anoniem zei

Wees gerust.. zit nu ook op school en volg studie tot 18u30...
Ik kan goed babbelen in de studie..
Heb zelfs al op mijn oren gehad. En (ssstt...) straf gehad.