vrijdag, april 21, 2006

MIJNHEER STOUT EN MEVROUW BRAAF


Murke heeft het vandaag over voornamen
Lees het maar eens op www.murke.blogspot.com.

Ik heb hier nog een recent artikeltje liggen uit de krant ivm in België voorkomende achternamen die niet zo evident zijn. Het verscheen naar aanleiding van het feit dat enkele leden van de familie Van Lul hun achternaam lieten aanpassen.
Stel je voor dat je achternaam één van de volgende is (ze bestaan echt) :

Minder fraai : Van Kut, Penis, Zak, Del, Van der Kloot, Gat, Prot of Hoer !
Beestig geestig : Kalf, Koe, Poes, Wesp, Mug, Vlieg, Kever, Os, Aap, Konijn, Kip, Haan, Muis, Vogel, Merel, Duif, Kuiken, Pladijs, Tong, Haring, Paling, Steur, Kreeft, Stokvis, Draak, Hengst of Merrie.
Om op te eten : Pasta, Patat, Komkommer, Meloen, Selder, Fruit, Peer, Pruim, Kers, Appel, Friet, Mosterd, Tartare, Curry, Worst, Bier, Wijn, Pils, Cola, Spa
Keukengerei : Glas, Beker, Kop, Schotel, Lepel, vork, Mes
Familie : Man, Kind, Oma, Nonkel, Neef, Nicht, Vader, Papa, Mama, Broer, Oom
Tegengestelden : Nat, Droog, Proper, Vies, Knap, Eng, Schoon, Wakker,
Rust, Moe, Lui, Oud, Jong, Stout, Braaf, Vals, Sterk, Slap, Bang, Enkel, Weinig, Veel, Meer, Minder, Alles, Niks, Op, Onder, Boven, Over, Out, In, Recht, Krom, Dik, Mager, Vet, Zwart, Wit
Plaatsnamen : Brugge, Parijs, Berlijn, Rome, Amsterdam, Vlaanderen, Washington, Moskou, Gent, Luik, Hasselt, Belgrado, Rio, Sydney
Varia : Vlaming, Walen, Zee, Land, Strand, Zand, Lucht, Stad, Dorp, Ozon, Super, Diesel, Boek, Brief, Pen, Stift, Papier, Stoel Bed, Lamp, Camera, Foto, Raket, Tram, Bus, Buis, Schroef, Sleutel, Bout, Nagel, Hamer, Fluit, Buik, Mond, Neus, Oor, Kin,Navel, Blaas, Elleboog, Hart, Lever, Maag, Voet, Van, Borstel, Emmer, Spons, Allah, God, Messias
Cijfers en letters : Vier, Zeven, Tien, Miljoen, A, B, X, O,
Kleuren : Rood, Blauw, Groen, Zwart, Wit,
Seizoenen : Zomer, Herst, Winter, Lente
Natuur : Boom, Struik, Gras, Bloem, Perk, Park, Vijver, Spetter

...dan ben ik al blij dat de mijne gewoon 'natte weide' betekent !

(bron : HLN)

4 opmerkingen:

de bevers zei

"natte weide" brengt me op ideeën maar ik zal me maar inhouden want met al je jeugdige lezers ... :-)

Anoniem zei

voila de natte weide van werchter
t'manneke ut de maone

Anoniem zei

Hallo ,

Ik ben net terug van een vakantie naar spanje. als je ooit in de buurt bent van baskenland en e houd van Fietsen dan moet je zeker de fabriek van [url=http://www.orbea.com]orbea[/url] gaan bezoeken.
Je krijgt er alle informatie van en eht zijn super fietsen. Ik heb deze tip gekregen via een kleine site [url=http://www.vakantienieuws.info]vakantie nieuws[/url]
Nu ik vond de linkop jullie site en wou jullie toch nog even bedanken .

Anoniem zei

Heb zojuist een weekendje Parijs gewonnen . Ik heb de tckets en de reservatie al binnen. Als je ook wil winnen gewoon aanmelden op hun nieuwsbrief.
[url=http://www.vakantiestart.info]
vakantiestart[/url]