dinsdag, april 28, 2009

Fonteinkwetterende vogelzang



Ze liggen op de rand van mijn bed: lawaaistoppers. Twee kleine gele oordopjes, die je tot een worstje moet rollen, in je gehoorgang moet stoppen en die zich dan vanzelf ontpopppen tot herriestoppers. Dag kabaal !

Ik heb ze vandoen omdat ik naast een snurkebeest lig. Hij mag knorren, blazen, piepen al wat ie wil, ik hoor het niet. Tegenwoordig komen ze ook goed van pas omdat er net aan de andere kant van de straat gebouwd wordt en de bouwheer de betonmolen zelfs in het weekend ontiegelijk vroeg laat draaien. Op donderdagochtend komt de vuilniskar al om tussen 4 en 5 uur ’s morgens krakend en piepend de zakken ophalen. Maar ook daar heb ik dus geen last van. En ik heb ook geen last van de radiowekker van de kids die altijd veel te luid en altijd op de verkeerde zender staat. En altijd te vroeg afloopt.

Ik ga het vannacht echter eens proberen zonder. Er is namelijk niets heerlijker dan gewekt worden door een fonteinkwetterend koor van lentevogels.

6 opmerkingen:

LUC zei

AHA , wat is er niet mooier dan de zang van een merel 's morgens vroeg.En daarbij je kan ook alleen slapen.

de bevers zei

Het snurkebeest pleit onschuldig :-)

Anoniem zei

Ge kunt ook altijd vogelenzang op den ipod laten afspelen en dan oortjes insteken;-)

Anoniem zei

Een van de leuke dingen om vroeg op te staan als het lente is: vogelzang. Daarvoor alleen zou ik een half uur eerder aan de bushalte staan.

Anoniem zei

Lang genoeg opblijven is ook een optie. Bukkie-de-nachtvogel

dP zei

Slapen met oordopjes ... 'k Heb 't nooit geprobeerd en zou mij niet op mijn gemak voelen als ik mijn omgeving niet meer hoor, denk ik.

Vogelzang ... ja hoe chaotisch 't soms ook is, enerverend werkt dat op mij nooit.
Behalve mss op momenten die Bukkie-de-nachtvogel beschrijft, als ze een teken zijn dat ik véél en véél te lang ben opgebleven.

Dát is trouwens een foto van een merel die 'k zelf ook wel had willen kunnen maken!!