zaterdag, april 18, 2009

Ik zal je pakken !



Soms moet ik me een beetje inhouden. Ik praat namelijk ongegeneerd tegen dingen. Als kind kan dat, maar voor een volwassene is het absoluut ‘not done’.

“We gaan er ne keer een lap op geven !”, roep ik tegen de computer.
“Bijna gedaan met zwieren, madam ?” , vraag ik aan de wasmachine.
“Ewel, wat zijn de nieuwsjes van de dag ?”, vraag ik aan de kat als ik thuiskom van mijn werk.
“Man, man, waar hebben jullie gezeten ?”, schreeuw ik tegen mijn met modder besmeurde schoenen.
“Jeeeeeezus ! Waar zijn jullie weer naar toe”, vloek ik tegen de Euro’s in mijn weeral lege portemonnee.

Mijn echtgenoot bekijkt me dan eens zoals alleen hij maar kan kijken : met een half gefronste wenkbrauw.
“Ik zal je pakken !”, krijs ik vanuit de badkamer. “Ca va, kip ?”, roept hij bezorgd van beneden.“Ja, hoor”, antwoord ik, terwijl ik de zonet gevangen spin die rond de WC-pot aan kruipen was terug buiten zet.

5 opmerkingen:

LUC zei

Is dat erg tegen jezelf praten ? Zoals vanochtend , om drie uur op , tegen mezelf schelden welk een kalf Ollie is om zo vroeg op te staan enz. Soms doet dat deugd... Daarbij als Ollie op dat uur iets tegen Lieve zou zeggen , wordt hij op tien meter afstand neergeveld met een slag van haar tong...

de bevers zei

Stilte en rust ten huize Murke is hoogst zeldzaam :-)

LUC zei

Beter veel leven in huis , dan een ganse tijd te zitten Muuken op elkaar. Waarom denkt ge dat Ollie doof komt met drie vrouwen in huis ?

dP zei

Praten tegen niet pratende elementen uit de omgeving is 'not done'? - Ja, ik wil een kat en een spin geen 'ding' noemen. -
En als we kwaad zijn mag het opeens wel? Dan liever zo!

Trouwens, een madame die eigenhandig een spin buitenzet, is van geen kleintje vervaard en tegen zoveel gezond verstand valt nog ook maar moeilijk te argumenteren! ;-)

Anoniem zei

Kip ooit bezig gehoord tegen de autoradio ?!?! Om nooit meer te vergeten ! Bukkie