dinsdag, april 21, 2009

Verpakkingsoorlog


Het is hier soms oorlog in de keuken. Ik trek dan ten strijde tegen verpakkingen. Verpakkingen open trekken pakt nogal vaak verkeerd uit, het papier of de folie scheurt dan waar het niet moet.

Probeer het maar eens met een pak soepbeschuiten. Met beschuitverpakkingen voer ik dus oorlog. “Open hier”, staat op de verpakking. Er is een touwtje of klepje waarmee je het boeltje in één zwiep kan openen, doch je moet het wel vinden, hé !
Idem dito voor koekjesverpakkingen of een banale Snickerreep. Zonder tandenwerk niet open te scheuren met als gevolg kapotte koekjes of een verminkte Snicker.
En wat dacht je van blikjes. Sardien in olie bijvoorbeeld : onmogelijk proper open te krijgen. Ofwel scheurt het metalen lipje al af voordat het blik open is, ofwel belandt de olie waar hij niet hoort.
Mayonaise in een knijptube. Een ramp ! Werkt alleen perfect bij een nieuwe tube, de volgende keer komt er vooral en éérst lucht tevoorschijn met pas nadien vrolijk pruttende mayonaiseklodders overal behalve in je bord.

Het ergst zijn de cosmeticastaaltjes die in tijdschriften plakken. Tenzij mij eens iemand kan vertellen hoe ik dat staal van de allernieuwste Nivea shampoo met natte handen kan openen als ik in bad zit. Hallo ? Niet dus. Dat wordt weeral tandenwerk en een schuimende bek.

7 opmerkingen:

Suske. zei

je kan altijd iemand van het mannelijk geslacht bij je in bad nemen die je dan helpt met het openen van die staaltjes. Wordt het toch nog gezellig.

LUC zei

Hoera , Ollie is de enige niet die verpakkingsproblemen heeft.

dP zei

Pleidooi voor een handleiding? 'k Zou ze misschien nog lezen ook na mijn recent Rizla-avontuur!!

Anoniem zei

En als je nu eens alleen maar verse produkten zou kopen en niet in blik en geen zoetigheden meer zou eten en zelf uw mayo zou maken....dan spaar je toch de tijd uit dat je zit te sukkelen met de verpakking. Dan nog juist een oplossing vinden voor de staaltjes ..... een schaar misschien ?????

tante Kaat uit M

LUC zei

Tante Kaat , aan uw haartooi is te zien da ge gezond aan't eten zijt.

Ollie dedecker uit O.

Suske. zei

Ollie, over welke haartooi ben je bezig ?

dP zei

@francky: ik gok op dat kletskopke :-D