dinsdag, augustus 22, 2006

BABOESJKAWAS

Ik heb mezelf een belofte gedaan.
Vandaag ga ik de tienerkamers eens een ferme beurt geven. In Elsbabbeltaal betekent dat : blik op 360°, niets zal mij ontsnappen, alles wordt ondersteboven gekeerd. Het is broodnodig, met die huiskonijnen van mij.

Met 1 blik op de onvermijdelijk met snelle pas naderende 1 september, moet hier gewoon iets gebeuren. Orde op zaken stellen, bijvoorbeeld.
Toegegeven, de andere blik probeert die doemdatum alsnog te negeren, maar er is nu éénmaal geen ontsnappen aan.

Al het beddengoed wordt ververst. Ha ! Vechten met de dekbedhoezen. De beddengoedwas eindigt immers altijd als een soort Baboesjkapoppetje. Het is een heel getrek om die hoezen uit de wasmachine te krijgen, een loodzware bevalling. Ze zijn immers hoogzwanger van alle andere wasgoed dat met hen heeft rondgeslingerd en dat ze helemaal opslokken. Ik moet flink mijn best doen om de buitenste dekbedhoes uit de trommel te trekken. Hier kan een gynaecoloog nog eens iets van opsteken, of neen, het lijkt eigenlijk meer op het kalven van een koe.

Als ik 'het pakket' met veel gezucht eindelijk zonder forceps uit de trommel heb gekregen, verwens ik mijn slechte gewoonte de onderkant niet eerst te hebben dichtgebonden. Het scenario is immers altijd hetzelfde : ik steek mijn kop in de nog natte hoes en vind er een onderlaken dat een kussensloop heeft opgeslokt dat vervolgens een andere kussensloop heeft opgeslokt dat vol kousen en zakdoeken zit.

Uiteindelijk krijg ik, redelijk gefrustreerd, alles wel uit mekaar.
Ja, redelijk gefrustreerd en daar kan zelfs de wolkenfrisse wazverzachter niets aan veranderen.
Tot zover het beddengoed. Alleen nog maar het beddengoed !
Over de rest van de tienerkamers zal ik maar zwijgen, zeker !!??

5 opmerkingen:

pierre du coin zei

't was daar precies nogal een gevecht daar: Els 1 - baboeska's 0

DVLMN zei

maar uiteindelijk is bijna niks zo fijn als in bed kruipen wanneer er schone lakens opliggen. 't Gevoel en de geur van die kraaknette slopen en overtrekken... heerlijk.

Anoniem zei

Oeioei, wat een stress. Gouden raad van tante Dinsdaglief : de nieuwkuis. Als op zoek naar nog een tienerkamer om 'poten' te breken en op te ruimen : bij ons op 1° verdiep, 2° kamer links. Ook onder het bed aub = Arns favoriete stortplaats. Gelieve (grote) vuilzak te voorzien. Was in de wasmand aub. Dinsdaglief

de bevers zei

Meisjes Meisjes,

Zoveel DELETE-woorden in één post.

Jullie manager

Anoniem zei

Beste Murke,
1° ik ben niet begonnen
2° ik zal de werken niet uitvoeren.
3° ik lijk al een beetje op jou hé
Dinsdaglief