dinsdag, augustus 29, 2006

BEHANGPAPIER


Tijdens mijn huishoudelijke bezigheden staat de TV hier wel eens op.
Vaak zet ik de post dan op een muziekzender die functioneert als wat men noemt 'behangpapier'.

Ik moet het maar eens afleren, want het eindigt steeds op dezelfde manier : ik krijg de klerekriebels. Van JIM TV. Véél te veel dansbabes kronkelend op de ritshoogte van de venten, op véél te foute muziek.

Wat een vreselijke videoclips tonen ze tegenwoordig toch.
Maatje 34, giraffebenen en een kapsel dat altijd perfect blijft zitten ook al rollebollen ze over het scherm met quatro of cinco chicas tegelijk, kussengevechten incluis.
's Morgens wakker geworden met alle bijoux nog aan en perfect opgemaakte lippen, staan ze ook nog eventjes sensueel fruitsap te persen voor hun vriendje...
Ik ben er zeker van dat er mannen zijn die dat ook nog allemaal geloven. Lachwekkend. Klatergoud. Lucht. I hate R&B, rap en hiphop.

Redding werd mij ooit eens gebracht door de videos die ik van OGUH mocht lenen : oude opnames van blueslegendes en gitaarhelden. Muziek die aan de ribben plakt.
Muddy Waters, Buddy Guy, BB King, Santana, Jimmy Hendrix, Neil Young, Howlin' Wolf, Clapton, Stones, Chuck Berry, Lynyrd Skynyrd.
Uren en uren kijkplezier. Voor 1 keer spijtig dat die wasmanden zich niet vermenigvuldigden...

OGUH, ik vraag ze ten gepasten tijde nog wel eens terug om te herbekijken...


5 opmerkingen:

Anoniem zei

ha!
howlin' wolf, the little red rooster, vuile smeerlapperij, ballen en een stem zwarter dan een vat teer; cool!

Anoniem zei

goeie morgen Elsbabbel,
dat is tv hé, daar kan alles
denk dat ook dikwijls hoe ze het zo allemaal onreeel voorstellen
een fijne dinsdag je toegewenst
groetjes
Borriquito
http://borriquito.skynetblogs.be

Anoniem zei

Je roept maar hee !

pierre du coin zei

't is ongelooflijk hé met al die videoclips tegenwoordig. *pierre mijmert weg en denkt met weemoed aan da schoon clipken van take on me van A-HA*

DVLMN zei

al di bling bling en stoerdoenerij is vooral erg lachwekkend. Jammer dat alle hiphop over dezelfde kam wordt geschoren. Er is immers more than enough positieve rap ook binnen de hiphop. Maar net zoals bij goeie blues en soul en jazz moet je durven zoeken.

Neh, ik heb gezegd :)