zaterdag, augustus 12, 2006

KNUFFELZOEKER


Ik ben een knuffelmadam. Holyhuggiehug.
Als ik ergens kom, geef ik de bekenden altijd een knuffel of kus en soms word ik dan bekeken alsof ik een SOA heb.

Ik begrijp niet waarom sommige mannen zo vernederend kunnen doen rond knuffelen. Een vrouw die knuffelt, wordt gauw gecatalogeerd als emotioneel terwijl een vrouw zuinig om moet gaan met haar knuffels (niet te veel, niet te lang, niet te weinig, niet te los), kunnen mannen gewoon hun gang gaan. Zij hoeven er zich nooit om te schamen.

Kijk maar eens naar de sportwereld : voetbal, rugby,… Als er een goal gescoord wordt, verandert deze stoere mannenwereld plots in een wereld van armen, benen, knuffels en lippen. Mannen die knuffelen zijn dus gewoon enthousiast.
Zelfs als een man op de paal heeft geschoten, krijgt hij een schouderklopje.
Als vrouwen elkaar eens troosten, staan mannen er nogal ongemakkelijk bij, vragen ze zich af wat we eigenlijk bij elkaar te zoeken hebben en bestempelen ze ons als giechelende meiden.

Ik verdenk er de moeders van hun zonen ooit in die richting te hebben geduwd.
Ben je gevallen ? Grote jongens huilen niet.
Poes dood ? Gedraag je als een man.
Big boys don't cry.

Vandaar dit knuffelpleidooi.
Nu het nog kan.
Je hoeft er - zoals in Nederland - nu ook weer niet meteen een koe voor vast te pakken, but it's real good feeling !

(oud postje dd 21.11.2005)

6 opmerkingen:

Unknown zei

Ah, forbidden love. What's going on in Belgium tonight??

Elsbabbel zei

Hi Babs, I was making a plea for more hugging time !
Huggyhuggy all over the world!

Anoniem zei

goeie morgen Elsbabbel,
ik kom langs om je een dikke knuffel te geven zie (((((ELSBABBEL)))))
een hele fijne en knuffelvolle zondag je toegewenst
groetjes
Borriquito
http://borriquito.skynetblogs.be

de bevers zei

mmmmmhhhhhhh Murke is altijd in voor meer knuffels. We kunnen misschien een nationale knuffeldag in het leven roepen. Dit kunnen we verspreiden via diverse weblogs waarbij we iedereen oproepen om op één datum elkaar zoveel mogelijk te knuffelen. Ik stel zaterdag 30 september voor !

Anoniem zei

goeie morgen Elsbabbbel
een hele fijne maandag je toegewenst
groetjes
Borriquito
http://borriquito.skynetblogs.be

DVLMN zei

deze 2 meter grote jongen knuffelt maar al te graag en voelt zich dan ook niet te verlegen of te goed om dat te doen. Je wordt trouwens slimmer van knuffelen.