dinsdag, augustus 08, 2006

NOG STEEDS WAANZINNIG


Al wie nooit uit de bol gegaan is op de nutty muziek van Madness in de jaren '80, waar was u dan ?
En waar was u trouwens gisteren want de madmen waren te gast op de Lokerse Feesten.

Wat ouder, let's say nutty middle aged, maar nog steeds redelijk wild rond zich heen schoppend. Op sommige dingen krijgt de tijd nu eenmaal geen vat en dat is zeker het geval voor de vrolijke skamuziek van dit bonte 10-tal.

Je kan moeilijk blijven stilstaan op hun muziek, je ziet mensen plots ook hele gekken dingen doen. Uiteindelijk leidt dat zelfs wel eens tot een kleine aardbeving.
In augustus 1992 is Madness er in Londen in geslaagd om een mini-aardbeving te veroorzaken : de mensenmassa sprong zo wild op en neer dat er seismologische activiteit werd opgetekend. Welcome to the house of fun ! Ik ben het gaan testen onder het podium. Vibrations all around !

Vorig jaar ben ik onder Patti Smith gaan staan op de Lokerse Feesten. Ze had haar trilfunctie uitgezet maar het gaf wel een speciaal gevoel om onder deze grote madam te staan. Ik moet er maar eens een gewoonte van maken, daar in Lokeren.

Ik weet niet welk knopke Murke had opstaan, maar hij was geweldig hyperkinetisch. Weinigen hebben hem wellicht al in dergelijke toestand gezien en ik weet begot niet of dat een voorrecht is. Ik zou hem vanmorgen wel graag eens uit zijn bed zien komen en -neen- ik kom NIET wrijven met Algipan, Murke, ook niet als je het mooi zou vragen.

U bent nog niet overtuigd ? Luister dan nog eens naar dit en neem alvast die tube Algipan binnen handbereik :

http://www.youtube.com/watch?v=jSBaugTVPzA

Nog steeds niet overtuigd ?
U bent van een andere planeet.

6 opmerkingen:

de bevers zei

helaba,

Mijn danskwaliteiten niet ridiculiseren hé ...

En zoals eerder gezegd, massage gebeurt niet met Algipan

een fris hoentje

Anoniem zei

goeie morgen Elsbabbel,
gisteren zat ik gewoon thuis aan het bloggen hé :-)
prachtige foto's van de vakantie, is toch snel voorbij hé
een fijne dinsdag je toegewenst
groetjes
Borriquito
http://borriquito.skynetblogs.be

Anoniem zei

't mienwerkerke pinkt een traantje weg,fck waarom besloot ik om toch niet mee te gaan. Murke die hyperkinetisch danst is geen voorrecht maar een teken van skitterende muziek en daar mocht ik ook al een paar keer van proeven.

Anoniem zei

indeed madness kicked ass! ze speelden een goeie set, wat domme engelse plechtstatige humor ertussen door maar er zit sleet op die mannen hun stem en energie, ach ze wordne ook een dagje ouder éh, het uiterst dankbare publiek ging rondom mij wel uit de bol, ik wipte omdat zij wipten en omdat ik al zeer had in mijn benen van uren stil te staan...
deze ochtend een trein later gepakt naar 'twerk :D

Unknown zei

OMG, that's funny. I will have to put it on my WCRZ RADIO blog. Hope you had a good outing, holiday on the sea, my dear. Glad you're back w/o incident!!

Anoniem zei

Goed om te lezen, was er graag geweest. Heb ze de afgelopen jaren regelmatig gezien en viel me op dat ze 'jonge, hippe bands' altijd weg spelen. Bands worden inderdaad ook ouder, maar dat hoeft niet negatief te zijn. Wel prettig als er iets gebeurt op een podium terwijl je naar een band kijkt, anders gooi ik er wel een cd in.
Zou prettig zijn als meer bands zichzelf wat meer zouden relativeren en niet alleen met hun ego bezig waren.
Wat mij betreft is Madness één van de meest ondergewaardeerde bands uit de hele popgeschiedenis (luister naar de teksten en zoek de muziek uit).
Anyway, enough of me, leuk om te lezen en mooi dat je je vermaakt hebt!

Take care,

Nutty Geezer