zondag, mei 07, 2006

LABADOUX


Dave Edmunds zou naar folkie Labadoux komen.
"Of ik geen zin had om mee te gaan luisteren ?", vroeg Murke.
Schwungflyeren, een Vip-pasje, Dave Edmunds en gentleman Murke, t' is een schone combinatie.

Elsbabbel zal het meepikken van een concertje nooit afslaan, zolang hij het maar niet vraagt om naar Dana Winner mee te gaan. Ik heb er echter mijn volste vertrouwen in dat dit nooit zal gebeuren, tenzij we hem eens zouden ontvoeren na eerst een dosis slaappillen door zijn eten te hebben geroerd.

Dave Edmunds. Rock en brillantine. Jeugdsentiment.
Deze Welshman heeft jarenlang samengewerkt met Nick Lowe. Uit zijn vriendschap met Elvis Costello ontsproot de golden oldie 'Girl's talk'.
Razend populair werd hij met 'I hear you knocking', een toptienhit uit de vroege 70'er jaren.
Als producer werkte hij samen met de Everly Brothers, Stray Cats en Fabulous Thunderbirds.

Dave Edmunds is een roots rocker en een eminent publieksverwenner.
Vrijdagavond kreeg hij echter geen vlam in de tent.
Edmunds is niet meer van de jongste en kampte de afgelopen jaren wat met gezondheidsproblemen en toch ben ik ervan overtuigd dat deze niet de oorzaak waren van de eerder saaie performance. Het zijn de STOELEN die het enthousiasme dempten. Jongens, wat een idee om het publiek op stoelen te laten zitten tijdens een optreden waarvan je kan vermoeden dat dit wel eens een klein feestje zou kunnen worden voor jouw shaking ass. Je moet eens proberen stil te zitten terwijl Edmunds 'I hear you knocking' speelt. Vergelijk het met een prachtig doelpunt en je mag geen 'goal' roepen.

Labadoux werd dit jaar 18. Daarmee bereikten ze de leeftijd van de burgerlijke volwassenheid. Op die leeftijd mag je toch al weten dat rock en brillantine NIET samengaan met stoelen en stilzitten. Ja, toch ?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Dave Edmunds, nooit van gehoord. :p

Anoniem zei

zetuw stoel maar klaar voor een avondje fleetwood mac, k'heb voor de cassette
gezorgd,
redel

de bevers zei

Lap !

Ik zit hier nu met mijn tickets voor Dana Winner

Elsbabbel zei

redel !
yes yes yes !!
you make my day !

ps laat nog maar eens weten hoe het klassement was

Anoniem zei

Dave Edmunds, goeie zanger, zeer bekend uit mijn jeugdjaren :-)
nog een aangename maandag verder
groetjes
Borriquito

http://borriquito.skynetblogs.be