woensdag, oktober 11, 2006

BIOLOGISCHE RAMP

Ik heb een gigantisch probleem. Ik zweet namelijk als een bouwvakker die 's zomers een dak van nieuwe zwarte roofing moet voorzien onder een meedogenloze zon. Hoogst onelegant en verre van vrouwelijk maar ik kan er niets aan doen. Zelfs stilzitten is geen garantie voor droge oksels.

De Schepper heeft mij zo rijkelijk voorzien van zweetkliertjes dat ik genoeg vocht produceer om er een dorstige hond mee te laven of de chrysanten mee water te geven. Als ik 's zomers met mijn handen schud, spatten de druppeltjes vrolijk in het ijle en aan mijn voeten heb ik persoonlijke waterkraantjes. Schoenen krijgen nooit de kans om te verslijten, ik zweet ze gewoon kapot. Af en toe verdwijnen ze even in de vriezer, omdat dat volgens tante Kaat de enige manier is om de bacteriën te vermoorden. Tot de groenten er groen uitslaan van misnoegdhied om het ongewone gezelschap.

Zweetborsten, zweetbuik, zweetbillen, ik heb het allemaal.
Ooit probeerde ik een chemisch anti-zweetgoedje op mijn voeten. Ik vergat echter de bijsluiter te lezen waarop stond dat je het spul er na 10 minuten terug af moest wassen. Het resultaat 's ochtends waren twee vreselijk brandende voeten die aanvoelden alsof ik er de Sahara blootsvoets mee doorkruist had...en ja hoor, nog méér zweten.
"Laat bepaalde zenuwen doorsnijden", hoorde ik ook al iemand opperen. Vanzeleven ! Never ! Wat een middeleeuwse gedachte !

Iemand een geniaal idee ? Of ben ik voor de rest van mijn leven verdoemd tot het innaaien van inlegkruisjes in mijn T-shirts ?
Ik zal u eewig dankbaar zijn om die ene gouden tip !

9 opmerkingen:

Anoniem zei

ik heb er ook zo een last van.... geen overgangssymptomen, geen suikerziekte, geen onverwachte verliefheid... ik zweet me dood!!! het ligt aan het rare weer denk ik!

Anoniem zei

Oh, er zijn mensen die dat schattig vinden

Muggenbeet zei

vrouwen blijven rare wezens.
@heidi: het weer? komaan zeg.

Maxentia de Beauvais zei

Sepia misschien?(=inktvis)
Tegenwoordig experimenteren ze met botox, maar ik raad je een homeopaat of bachbloesemtherapeut aan. Ik heb het zelf niet, maar mij storen zwetende mensen niet.

Anoniem zei

In de Manu rook je zo fris als een hoentje...Een frisse pint kan wonderen doen...
Dubbe en Mira

Anoniem zei

't Zal van glorie zijn !

Anoniem zei

Men zegt " legaardszweet zit gouwe greed"
't mienwerkerke

Anoniem zei

zou niet zo direkt een oplossing weten Elsbabbel
een fijne zondag je toegewenst
groetjes
Borriquito
http://borriquito.skynetblogs.be

Unknown zei

Zweten is heel natuurlijk. Ik vind van mezelf ook dat ik heel veel zweet maar meestal merken anderen daar weinig van. En ja, het kan enorm vervelend zijn. Als ik op mijn werk kom en het zweet loopt al van mijn rug dan ben ik ook niet tevreden.
Maar je zal zeker niet vlug last hebben van teveel zout in je lichaam. Dat is één van de functies van zweten: het teveel aan zout kwijt raken. Daarom is de sauna trouwens uitgevonden: om te kunnen zweten. In de Scandinavische landen gaan ze veel naar de sauna omdat het eten daar veel zout bevat. Anders vriest het tijdens de winter gewoon kapot. Het teveel aan zout zweten ze dus uit in de sauna.
Mensen die niet zweten zijn ongezond.