maandag, maart 16, 2009

Klusmadam


Tegenwoordig moet je een metroman, überman, technoman, retroman, new romantic,... in huis hebben volgens de boekskes. Ze kunnen er nogal wat van. Ik ben ferm gerust in mijn exemplaar : 't is een man, punt uit. Enfin, als ik er nog eens over nadenk : IK maai hier het gras af, knutsel de kasten in mekaar, schilder, boor, hamer en timmer...

Dit weekend was het weer van dattum. Toegegeven, als de eerste zon begint de schijnen, krijg ik het zot in de kop. Zaterdagochtend ben ik dus beginnen wrijven-schilderen-wrijven-schilderen-wrijven-schilderen tot zondagavond. De keuken staat nu in het chocoladebruin. Tja, 't is dan ook bijna Pasen. Mijn wederhelft wordt daar echter compleet horendol van. 't Is schoon om te zien dat hij er net geen epileptische aanval van krijgt.

"Zal het nog lang duren ?", vraagt hij schuimbekkend.
Maar ondertussen is hij wel naar het stort geweest, heeft hij de rij aan de kassa in Delhaize getrotseerd, bracht verse broodjes, bloemekes en paaseitjes mee, heeft hij fantastisch lekker gekookt, mij verwend met een glaasje wijn in bad en kreeg ik bovendien een heerlijke voetmassage.

Neen, ik wil niet wisselen.

4 opmerkingen:

Suske. zei

als de lente start krijg ik ook zo'n krankzinnig gevoel in mijn lijf, maar dan ga ik rustig in een hoekje zitten wachten tot het overgaat.
Meestal stopt dit rond eind oktober.

LUC zei

En ge zegt dan da Ollie een blunderaar is... Met recht , maar Murke doet geen klussen , zo kan hij ook niet blunderen.

LUC zei

Dat weet mijn kleinste teen ook Kip, maar waar is de vergelijking ?

Anoniem zei

Zot in de kop... ENKEL als de eerste zon schijnt?????? Goeie lentemop !! :)
Bukkie