woensdag, maart 04, 2009

spaghetti kat

Zondagochtend was ik al vroeg van stok. Zo vroeg dat ik het haast niet durf te vertellen, maar ik ben dan ook een kip en kippen zijn nu éénmaal vroege vogels.
Ik voelde mij kokkerrelle in mijn velle, wat wil zeggen : wroed van de goeste voe te koken !
Wie mij een beetje kent, weet dat ik verre van een keukenprinses ben, maar af en toe krijg ik een kookaanval en dan moet de hele inhoud van de frigo eraan geloven.
Ik stortte me op courgettes en kneedde, wroette en kruidde het gehakt met mijn handen. Sommige mensen betalen geld om dergelijke therapie te volgen. Nog was ik niet voldaan, dus heb ik ook een gigantische pot verse spaghettisaus gemaakt. Uren was ik zoet met het snijden en stoven van uien, wortels, champignons en paprika's, het braden van enkele kilo's gehakt, het liefdevol van specerijen voorzien van het resultaat en het angstvallig behoeden tegen aanbranden. Ik kon 's avonds mijn kroost dan ook met een gerust hart thuislaten bij de oppas, wetende dat moederkip voor gezonde kost had gezorgd.

"Ja, ze zijn ongelooflijk flink geweest", vertelde Moppie bij onze thuiskomst. "Behalve de kat Kapitein".
"Waarom ?" polste ik.
"Ge zult heel uw pot spaghettisaus mogen weggooien,"antwoordde ze, "want ik heb de slokop eruit gevist !"

6 opmerkingen:

de bevers zei

En nu dat mijn kip terug begint te bloggen, zal er niet veel meer gekookt worden zeker :-)

Elsbabbel zei

Ik heb daarjuist voor de zonnebank van uwen blog gezeten, schat. Vanavond is het dus kip aan 't spit

Anoniem zei

De saus klinkt overheerlijk...doe mar ne schep in een enveloppe en doormailen aub...
:-)))

Anoniem zei

Murke, er zit nog kalkoen in de diepvries. Bukkie

Suske. zei

ik ga maar niet uit de doeken doen wat er zoal in mijnen diepvries zit.

Anoniem zei

amai wa ga da worden als ge die kalkoenklaar moet maken