zaterdag, maart 28, 2009

Rakatungtungrakatungonbu !





Er zijn zo van die liedjes die in mijn hoofd blijven hangen. Deze keer ben ik het slachtoffer van het aanstekelijk ratjetoenummer 'Jungle Drum' van Emiliana Torrini.
Ik dacht dat deze Ijslandse nimf een jaar of 20 was en schrok me dan ook een bult toen ik, na wat opzoekingswerk, te weten kwam dat haar Italiaanse pa en IJslandse ma 32 jaar geleden tot de produktie kwamen van een toch wel zeer geslaagde combinatie !

Haar vriend verongelukte in 2000 en dat verlies heeft ze pas onlangs verwerkt. Maar nu is Emiliana opnieuw hevig verliefd en ze schreeuwt in haar lied dan ook uit hoe haar hart tekeer gaat.

Blijkbaar kan het met haar alle kanten uit in de muziek : van vrolijke, gekke, oprechte deuntjes tot meedogenloze slaapliedjes. Mijn ene wenkbrauw ging omhoog toen ik las dat ze voor Kylie Minogue de hypnotiserende hit 'Slow' schreef. Mijn andere wenkbrauw ging echter nog méér omhoog toen ik te weten kwam dat zij de schrijfster is van Gollum's song uit Lords of The Rings: The 2 towers...

Het kan dus echt alle kanten uit met dit schoon kind !

Geen opmerkingen: