donderdag, maart 19, 2009

Opdracht volbracht



De kalkoen was fingerlicking. Al zeg ik het zelf.
Ik ben gisteren dan ook constant rond mijn grote Creuzet kookpot blijven draaien, zoals een kat rond een been. Een hele prestatie voor mij, want meestal doe ik 3 dingen tegelijkertijd.
Gisteren echter was ik in opperste concentratie om een 7 kilo levend huwelijkscadeau te verwerken tot een kruidige stoofpot morsdode kalkoen.
Sambal oelek, verse koriander, kurkuma, komijn,… ons keukentje rook naar een oosterse bazaar. De kokosmelk zorgde voor de zon in de pot. Vier uur later zat ik volledig onder de vetspatten en zaten onze genodigden breedsmullend te genieten van dit pittig met limoenen afgewerkte gerecht. Bekijk het recept op Murke

Als wijntje is de Silver Booth bij dit gerecht een echte aanrader : een fruitexplosie van het cassisfruit van de Cabernet in combinatie met de zachtkruidige weelde van de Merlot, afgetoetst met een vleugje vanille. Smaakpapillenfeest !

3 opmerkingen:

Anoniem zei

K' ga dringend eens leren koken, want 't is geen zicht om hier zo aan mijn scherm te zitten likken...

Elsbabbel zei

twistje toch,
stop dat gelik, ik heb hier ruitenwissers op mijn scherm moeten installeren

Anoniem zei

't was (op z'n mienwerkerkes) "SKITTEREND !!!!"
Bukkie