zondag, juni 25, 2006

NUTS ! NUTS ! NUTS !

Stel je even voor.
Het zijn weer Batjes. Jij moet ALTIJD werken tijdens de Batjes. Jouw vent gaat dan ALTIJD naar Graspop.
What a pain in the ass !
En dan hoor je ook nog dat Guns 'n Roses naar Graspop komt.
Geen duizend rozen kunnen je troosten, je zet liefst een revolver tegen jouw kop.
Maar die verdorven vent van je smeedt snode plannen, met nog meer verdorven vrienden en jouw allerverdorvenste vriendin.
Alles wordt perfect getimed en geregeld. Er wordt gelogen gelogen gelogen de weken vooraf, jongens, de hemelpoort zal NOOIT opengaan voor de verdorven geesten, geen megaliter wijwater kan ons ooit nog redden, alle engeltjes zitten in een hoekje te bibberen, de duivelkes vieren brandend en prikkend hoogtij !

Het overkwam Dinsdaglief. De noeste altijdmetdebatjeswerkende reisbureauchef. Haar verdorven echtgenoot kocht een kaart voor Graspop zonder dat ze er iets van wist. 't Mienwerkerke zelf was er al van vrijdag, dus moest er een oplossing gevonden worden om haar ook in Dessel te krijgen. BOL stelde zich meteen kandidaat. Ook Elsbabbel, de allerverdorvenste vriendin, ging met alle plezier mee.



Zaterdag 24.6.06. 17u26. Jet Air Center, Grote Markt. Dinsdaglief, chef de bureau, heeft net te horen gekregen dat we haar komen kapen richting Dessel om het optreden van Guns 'n Roses bij te wonen. Zie dat kopke. Het is gewoon ontploft. Vol ongeloof. Hormonen op slag compleet ontregeld, 3 liter geplast, broek niet open gekregen, broek niet toe gekregen.


't Is niet waar, NIET waar, NIET WAAR ! Ik word zot ! Zot ! Zot !

Mienwerkerke, haar prins van de Nijl, had een brief gemaakt die BOL plechtig moest afgeven. Ruim uw boeltje op en ga mee zonder pruttelen !


Mienwerkerke had ook voor een festivaltenue gezorgd die Elsbabbel bij haar thuis in boom gehangen had. Werkkleren uit, wat opgefrist,
festivalkleren aan en, hup, we zijn weg !


Aan boord van taxi Bol wordt met champagne getrakteerd, daar had onze allercharmantste chauffeur voor gezorgd, compleet met koelbox en glazen. Dinsdaglief, volledig van haar melk, kreeg de fles niet open. Elsbabbel liet dan maar de kurk knallen ter hoogte van het Sterrebos. Rijdend met open venster, KNAL, tussen de bomen ! Hopelijk zijn er geen vogelslachtoffers gevallen...

Santè ! Ik droom, ik zweef, ik vlieg, ik ben hier niet, of toch wel ?


BOL, complotterend gentleman-taxichauffeur op weg naar Dessel met het slachtoffer en Elsbabbel.

Bezorgde collega Bénedicte aan de lijn. "Alles oké, meid ? Ik heb hier de MUG, de brandweer én de politie in de bureau gehad, ge hebt de hele markt bij mekaar getierd"

"Ik weet het niet meer, Béné, ik weet NIETS meer, ik ben gewoon 10 minuten compleet kwijt in mijn kop. En mijn rits is nog altijd niet toe".


"Mijheer de parkwachter, ze hebben mij ontvoerd. Ik kan het nog AlTIJD niet geloven. Pak mij vast en nijp eens goed opdat ik zou weten dat dit geen droom is."

"Meiske, hier is uw ticket, snuif eraan, van echt papier, bewaar het voor eeuwig"


Mienwerkerke, prins van de Nijl, is tot aan de parking gekomen om zijn prinses in zijn armen te sluiten. Hij weet nog maar 10 minuten dat ze ook daadwerkelijk meegekomen is. We hadden hem tijdens de rit naar Dessel via SMS constant wijsgemaakt dat Dinsdaglief niet meegekomen was omwille van superdrukke batjes en véééééél te vééééél werk. Hij was er compleet ingetuimeld.

"Nuts, zijt ge, nuts, nuts, nuts !"

Traantjes, totjes, knuffels en zoveel vuurwerk...daar konden zelfs Guns 'n Roses 's nachts niet aan tippen.


Ook op het festivalterrein is het feestje blijven doorgaan. Hier zwiert Daanten Dinsdaglief nog eens in het rond tijdens een vreugdedans.

Na het optreden van Revolvers en Rozen zijn we na een magische avond met schitterende zonsondergang er nog eens cadeau bovenop, meteen terug naar Roeselare gekeerd. Dinsdaglief moet immers vandaag weer werken. Ik ben vanmorgen al gaan checken. Ze was er. Stralend. Nog altijd niet van die wolk geraakt. Ga gerust eens kijken.

Ik heb vanmorgen de gelukkigste vrouw ter wereld gezien.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik geraak niet met m'n voeten op de grond vandaag. Ik zweef, geniet, blijf lachen. 't Zal nog wel een tijd blijven hangen. Dit was een "vitaminepikuur" van jewelste ! Vergeet ik nooit meer. Nog nooit ZOOOOOOOO verrast geweest. Werken vandaag op de Batjes ? Poeh, 'k weet nog nooit dat ik er ben. M'n allerliefste samenzweerders : dankudankudanku en veeeeeeeele dikke bezekes. Dinsdaglief

de bevers zei

Schoon, heel schoon en Hildeke 't is jou gejeund en zeg nu NOOIT meer dat je beste vriendin niet kan zwijgen. Morgen als ik wat meer wakker ben vind je het verslag van op Graspop of "Hoe 't mienwerkerke een ganse zaterdag water dronk om een goede indruk te maken op zijn teergeliefde

de bevers zei

Nu al een eerste foto vanop Graspop op http://murke.blogspot.com

Anoniem zei

'k Geraak niet in 'beddegem'. Nog teveel poer in mijn lijf. Chauffeur-holderde-BOL-der, ELS-babbel-supervriendin-, STEF-kok-o-nanny en mien-HEIN-we(r)k(k)erke : niet te beschrijven ! Hilde

Anoniem zei

Ben pas terug uit dessel (1h50) Ik ben moe en meer dan voldaan, blijkbaar is al dat water mij niet bevallen. Dank aan alle smeerlappen die mijn weekend bijna hadden verprutst.
Els, Bene, Nonkel Frank,
papa spanbandje, Arn, Robbe, Bol, Vanne , Daan, Fredflik, stef, Nele...
Dankt u
Zijt gij mijn vriend...
't mienwerkerke

Anoniem zei

that's what friends are for!