vrijdag, juni 23, 2006

STOKJE

Stokje gekregen van Murke.
Ik geef het door aan Luc den pompier.

Neem het boek dat het dichtst bij je ligt. Sla het boek open op pagina 22 en noteer hieronder wat er staat op regel 4 tot en met 6.

"Lopen we verder ?"
"Ik vind die met zijn paardenstaart wel tof."
"Al was het de laatste jongen op de wereld", zei Rebecca, maar ze klonk al wat minder zeker.
Ben tuitte zijn lippen alsof hij Diana vanaf een afstand wou kussen. Ze keek met een ruk de andere kant op. ('Het uur nul 'van Dirk Bracke)

Hmmmm, nu weet ik tenminste wat mijn dochter aan het lezen is.


Zonder kijken op de klok, raad hoe laat het is.
18u35

Kijk nu op de klok en hoe laat is het ?
18u29

Hoe loop je momenteel gekleed ?
Kaki zomerrokje, wit T-shirt, zwarte espadrilles.

Wie mag je vanavond uitnodigen voor een etentje bij kaarslicht ?
Heb vorige week nog een etentje gehad bij kaarslicht met TWEE mannen.
We mogen toch niet té gulzig worden, hé !

Droomde je gisterennacht ?
Ja. Ik zat compleet onder de sproeten en ging in paniek naar de huisarts.
Hij zei me dat het een teken van volwassenheid en wijsheid was.
Ik voelde mij op slag als een overrijpe banaan.

Wat hangt er aan de muur in de kamer waar de computer staat ?
Oei ! Het hangt hier gewoon vol !
Er is een stalen kabel gespannen tussen twee muren die functioneert als prikbord en volhangt met kattebelletjes, doktersvoorschriften, rekeningen, data, brief moederkesdag, kampinschrijvingen van de kids, adresjes, brilvoorschrift, mijn eerste ratelaar, sleutelhangers, een deurhanger met 'please disturb me', hebbedingetjes....

Wanneer heb je het laatst gelachen ?
Vanmiddag nog. Ben gaan shoppen met mijn dochter. In de Hema meisjeslips en mamaslips gekocht. Buiten gekomen keuren we nog even de buit en wat bleek : 1 setje moet in het verkeerde rek gehangen heb en was een string !
Vanzenleven zal Elsbabbel daar mee lopen ! Hilariteit alom en vlug gewisseld aan de kassa...
Gebulderd heb ik met de fratsen van Hein en Bol op Arrow Rock Festival.
En ik heb ooit eens zoooooo hard gelachen dat ik ervan moest braken. Op de Shuttle van Londen naar Rijsel. Rara wie daar allemaal bij was.

Wat is de laatste film die je zag ?
Ice Age 2. Met onze jongste, Lowie. Ik had het hem beloofd.
Eenmaal in de cinemazaal tussen al die kinderen en krakende zakken chips (I hate it) voelde ik me meteen 'overaged mama'. Wel genoten van het hilarische knaagdier 'Scat' en zijn eeuwig gestuntel met een eikel.

Indien je 300 miljoen zou winnen, wat zou je het eerst doen ?
Gul zijn tegenover wie ik liefheb.
Een spaarboek aanleggen voor de kids die ze echter niet krijgen voor hun dertigste. Ze moeten eerst zelf de waarde van het geld leren kennen.
Samenleggen met Murke's gewonnen lotje voor het gezamenlijk rusthuis 'De Bevers' (tegen dan zullen we echte bevers zijn). Hij betaalt de mannenverdieping, ik financier die van de vrouwen.
Ik hoop dat ik dat lotje nooit win. Volgens mij is het een kwelling.

Welke naam zal/zou je geven aan je eerstvolgende zoon en dochter.
Dochter : Fran
Zoon : Robbe

Wat wil je dat Sint-Pieter zegt als je aankomt aan de poorten van de hemel ?
Ik hoop dat hij beleefd is maar ik vrees eerder iets van : "Mannekes ! Vanaf nu
zal dat hier eeuwig stormen want ik moet een wervelwind binnen laten".

1 opmerking:

Anoniem zei

Mega leuk!
Het is de eerste keer dat ik zo een stokje zie. =)