woensdag, juli 12, 2006

ARCHIEVEN

















Elsbabbel is totaal niet materieel ingesteld.
Als het kot hier zou afbranden, sleep ik eerst kinderen en echtgenoot naar buiten (ik hoop dat ze met mij hetzelfde zouden doen !) en daarna mijn archief.

Elsbabbels'archief bestaat uit een 20-tal mappen vol souvenirs, brieven, kattebelletjes, kaarten, kribbels, zelfgeschreven gedichten, nota's,.....

Gisteren zat ik er nog in te grasduinen.
Een terugworp naar het jaar 1975. Ik had windpokken, kon niet naar school, kon niet naar de balletles en schreef een brief naar Nonkel Bob.
Ik kreeg potverdrie wel antwoord zeker !

21.1.1975
Beste Els,
Dank je wel voor je fijn briefje. Ik hoop dat je vlug herstelt en weer dansen kan.
Hartelijke groeten,
Nonkel Bob


Ook dit door mijn ma geschreven kattebelletje vond ik terug. Schitterend ! Ik moet een jaar of 13 geweest zijn.

Els,

Ik vraag het nu schriftelijk. Steek aub uw gerief weg - vuilgoed in de vuilmand. Anders is dat hier helemaal niet meer te doen. Hartelijk dank !

Ik heb het gecopieerd en op de kamers van mijn drie musketiers gelegd tegen dat ze thuiskomen van hun kampen.

Ik raad iedereen aan dergelijke souvenirs bij te houden, ze zijn onschatbaar. Ik raad ook iedereen aan NIET in mijn archieven te belanden. My name is Trouble. Je weet maar nooit wat ik ermee aanvang.

U en u en u, u weze gewaarschuwd !


1 opmerking:

Unknown zei

You've held on to these all this time, wow? If the calamities in my life had never happened, on numerous occasions, I'd have so much stuff, I'd have to have a separate storage unit. I save everything and I think it was God's way of saying, "Listen here you pack-rat, you are a fire hazard." I am very sentimental, too. I can tell you were young from your words but is this from your Uncle? This damn dutch, how can you expect me to decipher it when I only used to speak German and pretend I still do cause I can cuss you out in German cause I'm das shiza!!