zondag, juli 02, 2006

ZOMERSE HOOGDAGEN

Vanmorgen om 6u30 wakkergezoend door de zon.
Boven mij twee krassende kibbelende eksters in het bladerdek.
Een stoutmoedige merel die eten uit de kattenbak aan het stelen is, vliegt verschrikt weg wanneer ik me strek.
Rechts ligt mijn jongste nog heerlijk te snoezelen, zijn koppie omringd door onze twee ronkende katten.
Links ligt mijn ventje. Hm, dat stoppelbaardje groeit dubbel zo snel in de zomer. Stoppelbaardjes van 2 à 3 dagen, ik hou er van.

Hoe was het gisteren weer begonnen ?
Mienwerkerke en Robbe arriveerden hier met de fiets, Dinsdaglief opgebeld dat ze rapperdanrap moet voortdoen op haar werk. 't Zijn de zomerse hoogdagen, mijn kind, wat doet gij daar toch op die bureau ??
Venten shoppen gestuurd, vrouwen bijgekletst.

En dan...de vlam erin...de vis erop.....de wijn erbij....
Zorgen dat we niet gezonnesteekt geraken, geen klein bier, maar met op tijd en stond een beetje vino krijgen we de roodheid en branderigheid uit onze keel en van onze ruggen.

Valavond. De vleermuizen vangen hun avondmaal boven onze hoofden.
De hitte verlamt de benen. De wijn lost de tongen. De donkerte brengt de gezichten en gedachten dichter bij mekaar.

Ijs. Hm. En aarbeien.

Jongste zoon sleept ondertussen beddegoed en matrassen naar beneden.
Vanmorgen dus wakker geworden onder de blote hemel.

PS Ter herinnering : Mienwerkerke en Robbe, jullie fietsen staan hier nog en 't was Dinsdaglief die aan 't stuur zat toen jullie naar huis reden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Elsbabbel, ben ook wakker geworden rond 6, een geluid van stromend water deed mij ontwaken uit een leuke droom. Neen ik moest niet dringend, het zwembad stond over te lopen. Nog nooit zo vlug op zondag uit m'n veldbed gesprongen.

En nu naar de volgende BBQ

't mienwerkerke

Anoniem zei

Een geslaagde dag dus!