donderdag, juli 27, 2006

GENERAAL SINTOBIN

“Moesie ?”
“Ja, Lowie”
“Volgende week is het 1 augustus”
“Ja, ventje”
“Je weet wel, ik ben toen uit jouw buik gekropen”
“O, dat herinner ik me nog zeer levendig, jongen”
“Dan zijn we aan zee en kan ik niet naar mijn lievelingswinkel”
“Wil jij wéér naar legerstock Debackere, Lowie ?”
“Toeeeeeeeeeeeeee ????”

“Welk cadeautje wil je, lieverd ?”
“Een nieuwe leger T-shirt”
“Er liggen er al 3 in jouw kast, Lowie”
“Een legerbroek dan ?”
“Je hebt 2 broeken en 1 legershort, makker !”
“Legerboots !”
“Jamaar, jouw oude zijn nog niet te klein”
“Een helm ?”
“Lowie, er liggen al 5 helmen en 3 petten op jouw kamer”.
“Legertekens, jeweetwel”
“Insignes ? Een schoendoos vol, Wiebel, netjes uitgestald op jouw boekenrek. Er staat een briefje bij ‘Niet aankomen’. Remember ?”
Zucht.
“Een gamelle ?”
“Heb je ook, net als legerbestek, legerbeker, legerdrinkfles en legerbord”
“Een legertent ?”
“3 Stuks liggen er in het tuinhuis. 3 Stuks. Net als een legerhangmat, 2 legerbedden, legerslaapmatjes, een camouflage- én een muskietennet”
“Een riem ? Een legerzaklamp ? Een verrekijker ? Legersokken ? Een legerspade ? Een legercape ? Een legerslaapzak ? Een legerhanddoek ?”
“Allemaal terug te vinden in 1 van jouw 2 legerkoffers, vennie”
Zucht zucht.
“Wel, dan maar dat kanon dat op de parking van Debackere staat”
“Wat ? Dat stuk oud ijzer van 12.000 kg ??”
(bloedserieus) “Ja”
“Weet je wat, Lowie, ik zal eens naar Leopoldsburg bellen om te vragen of ze geen afgedankte tank kunnen missen”
“Jààààààà, moesie, doe dat !”

Anderhalf uur later is de oorlogsbuit binnen : een legerpilotenpak, een nieuwe zelf aan te drijven zaklamp en een nieuw camouflagenet.
Generaal Sintobin heeft zich volledig geïnstalleerd in mijnen hof, hij zit grijnzend te wachten op zijn eerste binnenrollende tank.

www.legerstockdebackere.be

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hartelijk dank voor de publiciteit voor Legerstock Debackere.

En om mijn dank te betuigen, ligt er een geschenkje klaar voor jou.

Gelieve het wel voor 1 augustus af te halen want dan vertrek ik op reis

Stefaan
Legerstock Debackere

Elsbabbel zei

Beste Stefaan,

Voor minder dan een tank gaan we niet. En gezien ik 100% zeker weet dat je me weet wonen, kom hem dan maar zelf parkeren in de tuin.
Oh ja, en doe de groeten aan Murke.

Anoniem zei

Lieve Lowie, 'k heb een tank, maar mijn auto zit er nog rond. Dinsdaglief

DVLMN zei

de max. 'k zal daar ne keer moeten binnenspringen want ik ben dringend op zoek naar een short om mee te tsjolen. kaki, zwart of weet ik veel. "ne legershort" :) en nooit ofte nooit "de piratenbroek". Nog zoiets wat ik haat.

Anoniem zei

legerstock legerstock debackere roeselare-beveren west-vlaanderen belgium.
hier de echte stefaan debackere.
els, kom maar gerust af hoor uw geschenk ligt klaar. no problem.
legerkledij,camouflagenetten,legerbroeken,tenten,slaapzakken,rugzakken,legerbottines,enz..
de grootste echte legerstock van vlaanderen. meer dan 7000 vierkante meter legerplezier
www.legerstockdebackere.be