dinsdag, juli 04, 2006

CERISE D'AMOUR

Elk jaar staat hij daar wellustig te lonken.
Of we hem nu eindelijk willen verlossen van zijn vruchtvlees.
Of we hem willen komen bepotelen, liefkooizen, aaien.
Zijn blaadjes omdraaien, zijn takken omarmen, blootsvoets over zijn wortels lopen.

Hij is nochtans een deftige heer. En al zeer bejaard.
Maar lonken doet ie nog steeds. Zeer sappig.
Ik zit helemaal onder.
En ben nu dus om af te likken.

De vogels zijn schijtnijdig. Ze hadden de dondergoden opgeroepen om me eruit te bliksemen. Een tropische buitje deed zijn zomerrode vruchten echter nog meer blinken. Ik zal mij morgen dus best niet onder een boom in mijn tuin nestelen....





4 opmerkingen:

DVLMN zei

Super! Mocht dit vroeger ook altijd samen met m'n pepe doen. Memories...

Anoniem zei

Men neme een vat lambiek van minstens zes maanden oud. Men voege er de krieken aan toe. Men late het zes maanden rijpen. Men bottelt de inhoud in literflessen.
Men zorge voor de nodige attributen uit het winkeltje van Sarah. Men bakke op steen de heerlijkste Italiaanse broden.
Men nodige schrijfster dezes uit.

Elsbabbel zei

Pieters,
Moeten we echt eens doen.
Zeg maar wanneer.

Anoniem zei

Af likken ?
zeg me waar en wanneer