dinsdag, januari 10, 2006

ALFADIERTJES













DORITO ANNO 1984

Mannen zijn ijdel.
Niet waar ?
Wel waar !
In de 18e eeuw liepen aan het Franse hof fatterige ventjes met bepoederde gezichten en pruiken met strikjes rond. Eind 19e eeuw manifesteerde de dandy zich in deftige Parijse en Londense salons, terwijl hun vrouw thuis over de kinderen mocht waken.

En wat blijkt anno 2005 ?
Het tijdschrift Men's Health verrichtte een onderzoek onder bijna zevenhonderd willekeurig gekozen mannen en vrouwen tussen de achttien en vijftig jaar. Zij kregen een uitgebreide vragenlijst over uiteenlopende kwesties, zoals het zelfbeeld van de man, de wijze waarop hij omgaat met zijn uiterlijk en wat vrouwen van hem denken, wat hij vindt van werkende vrouwen, de opvoeding van kinderen, relaties en seks...

Wat blijkt: mannen interesseren zich voor mode en geven gemiddeld per maand zelfs meer aan kleren uit dan vrouwen. Ze zijn druk in de weer met gezichtscrèmes, haarsmeersels (niet alleen antiroosshampoo) en parfums van het duurdere merk — en vrouwen vinden dat niet raar.
Mannen maken zich enorm druk over hun fysieke verschijning: 73 procent zegt onzeker te zijn over minimaal één aspect van zijn uiterlijk, waarbij de buikomvang het grootste zorgenkind is (70 procent), gevolgd door het gebit, het gewicht en het haar (kaal worden).
Laag scoort in dit opzicht de omvang van de penis, en dat hadden vrouwen weer niet gedacht. Zij waren ervan overtuigd dat de man dit aspect van zichzelf veel hoger op de ranglijst zou hebben gezet. Mannen geven hun ogen het hoogste rapportcijfer: een 7,8.

Ook de mannen in mijn omgeving ontsnappen niet aan de cijfers van dit rapport.
Ik ken er geen één die met alles tegelijk bezig is maar ik weet wel pertinent zeker dat de één zijn sikje altijd perfect geschoren is, de ander zijn schedel heeft opgeblonken, er een paar zijn die ongerust worden over hun wijkende haarlijn, ze allemaal van een lekker geurtje houden en hoe stoer ze ook zijn, de schatten, ik betrap hen vaak op het uitoefenen van ijdele trekjes.
Hei, geen paniek !
De afwijkende haarlijn vind ik supersexy. Bruce Willis mag hier steeds aan de bel komen trekken. Riskeer het niet er wat aan te doen want dan mag je in het rijtje gaan staan bij Gerard Joling, Eddy Wally en Elton John.
Elsbabbels reukorgaan wijst altijd in de richting van lekkere geurtjes.
Een sik MOET gewoon verzorgd zijn.
En die ijdele trekjes, daar verkneukel ik mij echt wel aan.
In 1983 werd ik verliefd op veel haar en een jongetje.
Anno 2005 heb ik een hele vent zonder haar.

PS een stoppelbaardje van een dag of 2 maakt het op zomerse dagen helemaal af !






DORITO 20 JAAR LATER

1 opmerking:

Anoniem zei

En wie "begon" met ijdel te zijn?... Jawel, Eva, met haar blaadje !